Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Varahaldussektori uus kasv sõltub usalduse taastumisest

09. mai 2011, 11:53

PwC tippjuhtide uuring näitab, et varahalduse tulevik on muust finantssektorist positiivsem.

Globaalses rahvastiku vananemises ei ole midagi uut, kuid käsikäes kriisi käigus nähtavaks saanud puudustega üksikute investeerimistoodete või lausa tervete pensionisüsteemide jätkusuutlikkuses kasvab ka inimeste hulk, kellele säästude kogumine ja investeerimine muutub senisest tähtsamaks. Varasemast teadlikumate, nõudlikumate ja mõjuvõimsamatena on nende inimeste näol tegemist suure turupotentsiaaliga varahaldusettevõtete jaoks, kirjutab PwC juhtivaudiitor Lauri Past.

PwC tippjuhtide uuringu kohaselt on üle 2/3 varahalduse ettevõtete juhtidest väga kindlad oma ettevõtete kasvus järgneva kolme aasta jooksul, mis teeb varahaldusest kõige positiivsema kasvuväljavaatega osa finantssektorist.

Usalduskriisi ületamine. Tõenäoliselt on Eestiski hulk inimesi, kes ei saa aru, kuidas peaaegu kümnendi jooksul tehtud sissemaksed kohustuslikku pensionifondi on heal juhul tähendanud olematut tootlust. Olenemata investeeringute väärtuse langusest teenisid aga varahaldajad kopsakaid teenustasusid, mis süvendas avalikkuse arusaama, et varahaldaja jaoks on kliendi vara säilitamisest või tootlusest olulisem teenustasu. Selle kuvandi muutmisest sõltub suurel määral fondide lähituleviku edu või ebaedu.

Veelgi enam, kogu finantssektor peab ponnistama, võitmaks tagasi klientide usaldust. Usaldus tekib stabiilsusest ja nii on peaaegu 90% varahaldusettevõtete juhtidest praegu tegelemas paremate riskijuhtimise meetodite väljatöötamisega, vältimaks edaspidi prohmakaid, kus näiteks madala riskiga pensionifond on suurema tootluse ootuses investeerinud Kreeka riigivõlakirjadesse.

Inimesed on muutunud skeptilistemaks ja riskikartlikumateks. Mitmed senised investeerimistooted on saanud seoses inimeste seniste säästude või investeeringute olulise kahanemisega külge halva maine ja pelgalt suure tootluse, mõne muu ühekülgse omaduse või absurdse lubaduse reklaamimisega klientide võitmine on järjest keerulisem. Julgustamaks kliente oma suurenevaid sääste suhteliselt riskivabade deposiitide asemel erinevatesse investeerimistoodetesse investeerima, peavad varahaldajad pakkuma uusi võimalusi, mis tagaks vara säilimise ja tootluse väljamakseteks üha pikema pensionipõlve ajal. PwC uuringu kohaselt tegelevad varahalduse ettevõtted aktiivselt uute toodete väljatöötamisega ja kliendisuhete juhtimise arendamisega. Üle 80% varahaldusettevõtete juhtidest on veendunud, et järgneva kolme aasta jooksul tekivad innovatsiooni tulemusel märkimisväärsete tulude teenimise võimalused.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. May 2011, 11:53
Otsi:

Ava täpsem otsing