Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas maanteeamet tagaistmelt autot juhtis

    Kujutage ette olukorda, kus autoroolis istub juhiloata tüüp, tagumisel istmel aga juhiloaga autoomanik, kes üritab roolini küünitada, aga no ei ulata. Samas on tagaistmele surutu niivõrd leplik, et kisa ei tõsta, kiidab hoopis kaasa ja laseb autol ootamatu juhi käes veereda. Ehk ikka sõidab suuremate jamadeta sihtpunkti.

    Kusjuures autoomanik isegi ei tea täpselt, kuidas nii juhtus, et see võõras tüüp rooli taha pääses, küllap ta lihtsalt tuli ja… Seda kõike vaatab pealt politseinik, kes mõtleb, et sööb oma mütsi ära, kui ta tõesti õigesti näeb.
    Niimoodi võib kokku võtta Eesti maanteetranspordi ühe olulisema, Väo liiklussõlme planeerimise. Juhiloata juht on kütusefirma Olerex, kelle tanklakrunt asub keset liiklussõlme ala ja kes sai kogu protsessi peremeheks, rahastades K-Projekti koostatud sõlme ehitusprojekti. Tagaistmelt küünitab uimaselt rooli poole maanteeamet ning hämminguga vaatab pealt majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. Ah jaa, tagumisel istmel on kaassõitjana veel Tallinna linnavalitsus, kelle kohus on linna territooriumile jääva sõlmeala detailplaneeringu menetlemine, kuid seegi roll on formaalne. Kuidas on selline olukord üleüldse võimalik, et riiklikult tähtsa ristmiku projekteerimist juhib erafirma ja tegelik võtmerahastaja ning vastutaja maanteeamet istub tagaistmel, küsite? Pidi olema keegi, kes Olerexile sellise rolli kätte mängis. Keegi, kelle huvides see oli. Keegi, kes peaks olema süüdi. Ent maanteeameti värske juht Aivo Adamson süüdlast otsida ei taha.
    Vähem kummaline pole olnud ka asjaosaliste kommunikatsioon, pea aasta pikkune probleemi eitamine. Mullu veebruaris kirjutas Äripäev, kuidas Olerex rahastab Väo sõlme ehitusprojekti ning et keset sõlme planeeritud tankla seab kahtluse alla lahenduse ohutuse. Kui minister Parts kuulis, et sõlme ehitusprojekti maksab kinni Olerex, ei suutnud ta seda uskuda. „Ja see, et ehitusprojekti rahastab keegi ettevõte, no kuulge, see maksumus on ju nii suur, et see ei ole võimalik. Ma sööks oma mütsi ära, kui see nii on,” teatas Parts. Maanteeameti retoorika oli kogu eelmise aasta jooksul ilmunud reas artiklites lühidalt öeldes ühene – kõik on ok. Veel aasta viimasel kuul, 6. detsembril olid nii maanteeamet kui ka linn Äripäeva veergudel seda meelt, et Väo sõlme detailplaneeringut ei pea muutma.
    Ja siis… Enne jõule teatas maanteeamet, et avastas sõlme lahenduses uusi puudusi ning detailplaneering peatatakse, et alustada puhtalt lehelt. Lõpuks ometi! Tõsi, on mõnevõrra hirmutav, et see kõik läks väga napilt. Lisaks tanklasaagale avastas maanteeamet ootamatult, et sõlmes on üks järsuvõitu tee, kuhu veokid talvel kinni jääks. Libedus üllatas maanteeametit, aga õnneks enne, kui olnuks hilja.
    Hea, et niigi läks. Kahju on aga raisatud ajast ja rahast, ristmiku valmimise edasilükkumisest ning majandusministri mütsist.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.