Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piret Reiljan: Olerex peidab ikka tarnijaid

    Ulatuslikud maksupettused kütuseäris on viimastel aastatel pääsenud Äripäeva veergudele hirmutava regulaarsusega. Korduvalt oleme kirjutanud petturite vahistamistest, järjest keerulisematest skeemidest, riigikassasse laekumata jäävatest miljonitest eurodest, kirjutab ajakirjanik Piret Reiljan.

    Vähem on juttu olnud sellest, kuhu jõuab see maksuvaba kütus ja kas ahela viimane lüli enne tarbijat on ikka heauskne. Kas on üldse võimalik olla heauskne, küsiks ma lausa.
    Viimati kirjutasime septembri alguses, et suurejoonelise maksupettusega tegelenud kuritegeliku ühenduse juhtimise kahtlusega vahistati ärimees Oleg Belokrõlov – mees, kes on varem istunud vanglas Usbekistanis ja kelle tundmatu Eesti ettevõte kasvas mõne aastaga enam kui saja miljoni eurose käibega kütuseäriks. Maksupettusega, kahtlustavad nüüd uurijad.
    Kuidas puutub siia Olerex? Esmapilgul meelevaldne seos on Olerexi aktsionäri Andres Linnase ühine ettevõte Belokrõloviga. Linnase sõnul tunneb ta Belokrõlovit tuttavate kaudu ja koos on reisitud. Küsimusele, kas Olerex on kütust ostnud Belokrõlovilt, jäi Linnas vastuse võlgu. Hästi, omanik ei pruugi olla kursis ettevõtte tarnijatega – kuigi antud juhul on see väheusutav. Küsisime järgmisena Olerexi tegevjuhilt Piret Millerilt ettevõtte mulluste ja tänavuste tarnijate nimesid.
    Miller vastas: „Partnerlepingud kuuluvad ettevõtte konfidentsiaalsusnõudega kaetud punktide nimekirja, sh käsitletakse varana, st ei näe võimalust Teie poolt küsitud nimekirja avaldamiseks.“ Seejuures ei olnud Milleril aga probleemi toonitada, et peamine tarnija on Orlen Eesti. Konfidentsiaalsus on seega valikuline.Miks peaks üks erafirma oma tarnijad avalikustama? Põhjus on lihtne – varjamine süvendab kahtlust, et ettevõtte tarnijate hulgas on maksupettur(id). Kui mina peaksin panema panuse sellele, kas Olerex on olnud Belokrõlovi petuskeemis osalenud firma(de) klient, siis panustaksin jaatavale vastusele.
    Õnneks on valel ja varjamisel lühikesed jalad ning tulevikus saame ehk teada, kellelt Olerex kütust on tarninud. Võimalus, et ükskord ujuvad ebameeldivad seosed pinnale, on ilmselt ka põhjus, miks Olerex pigem vaikib kui midagi kindlasõnalist väidab, näiteks tehinguid Belokrõloviga eitab.
    Äripäev on juba kirjutanud Olerexi kahtlastest tarnijatest, kelle „paariks kuuks kütuseärisse ja maksuvõlg maha“ skeem oli liigagi läbinähtav. Vahele jäädes Olerex vabandas.
    Arvestades pettuste mahtu, peab maksudest puhtaks pestud kütus lõpuks jõudma meie jaeturule. Ma ei saa väita, et Olerex on teadlikult üks „musta“ kütuse turustaja, kuid tarnijate varjamine muidu igati lugupeetud kodumaise kütusefirma poolt tekitab üha suuremat usaldamatust.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.