Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Geniaalne "hull" kasvab kiirelt
Nn karbist välja mõtlemine on suure osa gasellide tunnus: oskus näha rahategemise võimalust seal, kus teised pole seda enne tähele pannud.
Tunda kõige tavalisemas samblas ära maas vedelev raha, panna selle eest teenituga käima panna hulk teisi ärisid, kasvatada kahe aasta jooksul kasumit rohkem kui 20 korda ja käivet ligi kolm korda – see kehastab Äripäeva hinnangul just seda hoiakut, mida hädises üheprotsendises kasvus kiduv majanduskeskkond kõige rohkem vajab.
Gaselliliikumises kehastab ettevõtluse tuum. USAst alguse saanud gaselliliikumist on Äripäev Eestis vedanud 14 aastat, tuginedes veendumusele, et see väärtustab parimal viisil ettevõtjale omast aktiivset ja loovat ellusuhtumist. Nimelt nn karbist välja mõtlemine on suure osa gasellide ühine tunnus: oskus näha rahategemise võimalust seal, kus teised pole seda enne tähele pannud.Kas reaalses saavutuses saab lõppeks otsustavaks turul seni märkamata jäänud vajaduse rahuldamine, mõne senise tegutsemisviisi otsustav efektiivistamine ja positiivse rahavoo genereerimise oskus näiteks jõuliste juhtimisotsuste või erakordselt motiveeriva organisatsioonikultuuri kaudu, polegi vahest kõige tähtsam.
Gasell näeb seda, mida teised veel ei näe. Oluline on üles leida see miski, mis on stereotüüpi kalduvast hallist massist põhimõtteliselt teistmoodi. Gasellidel on see salapärane „miski“ olemas enamasti algusest peale, ja see teebki edukaks.Gaselli iseloomustab eelkõige julgus eristuda, olla see geniaalne „hull“, kes söandab kokku sobitada seni sobimatuks peetut, või näha ette trende, millest peagi enam ükski mööda vaadata ei saa. Oma reeglite kehtestaja ongi see, kes ka käibe ja kasumi poolest kiirelt kosub.20. veebruaril ilmuva Äripäeva Gaselli TOPi alusandmeteks on traditsioonilisel kombel võetud ettevõtte müügitulu ja maksude-eelne kasum ajavahemikus 2010-12, kusjuures müügitulu ja kasumi kasv peab selle perioodi jooksul olema vähemasti 50 protsenti. Sellistele tingimusele vastates jõudis tänavu Gaselli TOPi 1115 ettevõtet ehk siis sama palju kui eelmisel aastal.
Gasell kui innustaja. Gasellide nimede ja näitajate teadasaamiseks peate veel pisut kannatust varuma, ent niipalju paljastame, et tänavused kergejalgsemad gasellid tulevad põllumajandusest ja metallitööstusest. Päev enne TOPi ilmumist saab teoks Gaselli kongress, kus võib teiste tippettevõtjate seas kõnelemas kuulda ka Äripäeva aasta ärimeest Kristo Käärmanni.
Kriiside aegu on gasellettevõtetel olnud majandust käivitav roll isegi neil juhtudel, kui avalikkus neist palju ei tea. Gasellettevõtjad väärivad laiemat tuntust, ja sellepärast ongi Äripäev nõuks võtnud neid edaspidi regulaarselt lähemalt tutvustada. Gaselle avalikkusele tuttavaks tehes loodame inspireerida ettevõtjaks hakkama nii seniseid pika, aga peenikese leivaga leppivad palgatöötajaid kui ka päris noori inimesi, kes alles eri teeotste vahel valivad. Rikkuse ühiskonnas loovad ettevõtjad ning nende hulka kuuluda on auasi.
Autor: 1185-aripaev
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.