Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Minister Äpardus

    Majandusminister Juhan Parts on seoses rongifirma Elron jamadega väitnud, et otsida tuleb lahendusi, mitte süüdlasi. Minister pole aga terve oma ametisoleku aja taibanud, et süüdlasi ei peagi mõnikord kaugelt otsima – ta ise võib olla üks neist, kirjutab ajakirjanik Katariina Krjutškova.

    Partsi vastutusalades on ettevõtmisi tihtipeale iseloomustanud „pisiasjade“ mittearvestamine. Ameerika Ühendriikidesse Utah’i kõrbesse olid investeeringud juba tehtud, kui selgus, et sealsest põlevkivist on ootamatult raske õli toota. Ameerika põlevkivi osutus Eesti omaga võrreldes kuivemaks ja kõvemaks. Küsimärgi alla sattus 100 miljoni dollari saatus. 
    Ülemöödunud aasta sügisel avalikustati dokumendid, mis näitasid, et Eesti Energia miljardi euro suurune investeering Narva elektrijaama uute põlevkiviplokkide rajamisse suruti 2011. aastal läbi puudulikele andmetele tuginedes.
    Partsi valitsusalades on ette tulnud ka maksumaksja raha raiskamist. Maanteeameti endine juht Tamur Tsäkko käis koos valitud alluvatega maksumaksja kulul Šveitsis lustireisidel. Samuti võttis Parts koos teiste Isamaa ja Res Publica Liidu ministritega riigi palgale nõunikeks erakonna kontoritöötajaid, et majandusraskustesse sattunud erakonna rahakotti säästa. Minister ise mõistagi eitas seda.
    Majandusministrit ennast on seni suuremast avalikust survest päästnud kiire reaktsioon, millega ta otsese vastutuse enda õlgadelt on ära lükanud. Estonian Airi puhul kutsuti tagasi nõukogu, puhastustöö tehti Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuses ning maanteeametist vallandati toonane juht Tamur Tsäkko. Nüüd kihutab Parts takka Elroni: „Ärge passige, hakake tööle!“ Lisaks leiab ta, et uute rongide kasutuselevõtmine on hoopis Elroni juhtide kondiproov.
    Samuti on minister seni tõrjunud kõiki süüdistusi. Kui Estonian Airi toodud hirmkallis päästerõngas Tero Taskila osutus piltlikult öeldes tühjaks kummiks, mis punase Range Roveriga põgenes, leidis Parts sellelegi õigustuse. Minister on väitnud, et Taskilale jäi korralikuks adra seadmiseks liiga vähe aega. Nüüd nõuab ka minister, et talle antaks aega Elroni jamade lahendamiseks.
    Parts kinnitab, et on olnud alati valmis tagasi astuma, aga siis asja eest. Sotsiaalminister Maret Maripuu astus tagasi, sest hilines sotsiaaltoetuste väljamaksmisega. Kultuuriminister Rein Lang taandus kultuurilehe Sirp toimetuses tehtud järskude personalimuudatuste ja sellega kaasnenud usalduskriisi tõttu. Need ministrid mõistsid, et nad on rahvast riivanud ja targem oleks ametist väärikalt lahkuda.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.