Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paneme ametnikud erasõitude eest maksma

    Kui firmaautode täiendava maksustamise eesmärk oleks õiglus, siis oleks rahandusministeerium alustanud suurimast ebaõiglusest, lõpetades kuluhüvitiste eest erasõidukite ja autokütuse ostmise riigikogu liikmetele, kirjutab OÜ Tarmeko KV juhatuse liige Jaak Nigul.

    Järgmiseks oleks võinud teha sõidupäevikute täitmise kohustuslikuks kõigis riigi- ja omavalitsusasutustes. Kumbki tee poleks küll tõstnud maksulaekumist, kuid riigi kulutusi oleks ikkagi kokku hoitud. 
    Millegipärast arvatakse ministeeriumis, et ametiautoga tehtavaid erasõite saab avalikus ja erasektoris käsitleda ühte moodi: kui erisoodustusmaks on tasutud, siis on kõik korras. Aga kui president, peaminister, ministrid ja teadmata hulk ametnikke teevad ametiautoga ära nii töö- kui erasõidud, siis ei küsi ju keegi neilt endilt erisoodustusmaksu, vaid sellegi maksvad kinni maksumaksjad erasektorist. Seejuures ei osanud ministeerium kuu aega tagasi vastata, kui palju ametiautosid avalikus sektoris üldse on.
    Sõiduauto erisoodustusmaks on riigiasutuse tegevuskulude loomulik osa, nagu näitavad näiteks Muuseumiehituse SA aastaaruanded 2009-2011, millele on teiste hulgas alla kirjutanud ka rahandusministeeriumi kantsler Tea Varrak, kultuuriministeeriumi kantsler Siim Sukles ja nõukogu esimehena riigikogu rahanduskomisjoni liige Remo Holsmer.
    Seesama Remo Holsmer ütles käibemaksuseaduse muutmise eelnõu esimesel lugemisel riigikogus: "Eelnõu eesmärk on, et edaspidi oleks maksustamine õiglasem: kui praegu ostab auto eraisik, siis maksab ta täie rauaga käibemaksu, aga kui auto ostab ettevõtja, siis saab ta käibemaksu tagasi küsida. Me teame, et tegelikult kasutatakse ametiautosid peale töösõitude ka eratarbeks." 
    Mõistagi teevad ettevõtjad ja paljud erasektori töötajad ametiautodega ka erasõite, sest see on ajasäästlik, keskkonnasõbralik ja paljudel juhtudel ainuvõimalik lahendus. Loomulikult eelistab inimene sõita mugava ja võimalikult turvalise autoga. Täpselt sama teevad need avaliku sektori töötajad, kellel on ametiauto kasutamise võimalus. Kui riigi tippametnikke sõidutatakse nii töö- kui erasõitudel maksumaksja kulul luksusautodega, siis miks ei tohi ettevõtjad sedasama teha oma raha eest?
    Tõsi, praegune olukord ei ole õiglane eraisikuist autoostjate suhtes. Kuid kui seadusemuudatuse eesmärgiks on õiglus, siis peavad hakkama maksma kõik ametiautode kasutajad nii avalikus kui ka erasektoris oma erasõitude eest ise, oma raha eest.
    Kui eesmärgiks on aga riigieelarve puudujäägi katmine, siis peaks alustama puudujäägi tekkepõhjustest, millest suur osa on välditavad. Avalikus sektoris ja selle küljes on tuhandeid “töökohti”, mille olemasolu ja töötasu on sügavalt ebaõiglased, ning mis võib-olla raiskavad rohkem, kui varastavad maksupetturid.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.