Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ossip: rongikriisist tõusis kasu

    Elroni ligi 250-liikmeline kollektiiv püüdis anda endast parima, et uutele diiselrongidele üleminek oleks sujuv ja tõrgeteta. Olime ülemineku põhjalikult läbi mõelnud ja planeerinud, kuid realiseerusid mõned ootamatud riskid, mis tegid Elroni rünnatavaks ning põhjustasid rongireisijate õigustatud pahameele.

    Protsess, mis oli meie jaoks alanud uute rongide eelneva põhjaliku testimisega ning elektrirongide sujuva ja eduka liiniletoomisega, päädis lisaks uutele diiselrongide liinile toomisele klientide jaoks ka täiesti uue piletimüügisüsteemi, piletitoodete, -hindade ja sõiduplaanidega, mis muutis meie jaoks tööülesande mitme muutujaga võrrandiks.
    Meil olid reaalsed probleemid, nt piletimüügisüsteemi tõrked, kohatine ületäituvus tipptunnil jms, millel olid ka omad põhjused: üleminekut ei olnud võimalik teha pika aja jooksul (selleks jäi sisuliselt 3 tundi - 31.detsembri õhtul 23.00st, mil vanad rongid sõidu lõpetasid, kuni 01. jaanuaril kell 02.00 öösel, mil uued rongid hakkasid üle Eesti laiali sõitma), Elron ei olnud veel kätte saanud kõiki ronge – meil oli 20 rongist kohal 13 jm. Samas ei olnud rongide üheaegne saabumine Eestisse võimalik ning Edelaraudtee rongide paralleelsõit oleks olnud majanduslikult äärmiselt ebaotstarbekas.
    Sisuliste probleemidega oleme esimesel kuul tegelenud tõsiselt: oleme lisanud uusi ronge, pikendanud ja liitnud olemasolevaid. Tänaseks hakkab paika saama ka uus, 25. maist jõustuv sõiduplaan, mida edelasuuna maavalitsustele sel kolmapäeval tutvustamas käisime.
    Meie kommunikatsioonitegevus oli tagantjärele hinnates liiga reaktiivne just detsembris, kuid oleks pidanud olema proaktiivne, mida oleme jaanuarist ka olnud. Kaalusime loomulikult mahukamat eelteavitust, kuid teades riske, tundus, et see võib anda ka soovimatu tulemuse. Lubame avalikult, et kõik veereb õlitatult, aga pärast ei veeregi. Liiga palju muutusi toimus ühekorraga, kuid teisi võimalusi ka ülearu ei olnud.
    Esimeste päevade probleem oli tõrkuv piletimüügisüsteem, kuid veel enam oli puudu igakülgsest informatsioonist – mis muutub, kuidas muutub, miks üks või teine muudatus ette võeti. Analoogsetel puhkudel korraldatud reklaami- ning teavituskampaaniaid peetakse sageli ebaotstarbekaks suure kulu tõttu, mis ka meid kammitses. Paraku oleks see olnud igati omal kohal ja hädavajalik.
    Mustvalget hinnangut, et tegime tervikuna midagi õigesti või valesti, on praegu veel raske anda. Osa kurtmist ei olnud Elroni poolt vaadates ka argumenteeritud ja põhjendatud. Rongid on uued ja paljud igapäevasõitjad rahul. Ka mitmed lugupeetud inimesed on kinnitanud: rongisõidul on uus tase, sh Mihhail Lotman ja peaminister Andrus Ansip. Mida päev edasi, seda enam saame klientidelt positiivset tagasisidet.  Arvamus ei olnud sugugi üheselt negatiivne ka probleemide  kõrghetkel. Enamik reisijaid olid mõistvad ja toetavad. Rongid on ju varasematest paremad – uued, kiired, mugavad.
    Kui siiski veidi hinnata, võiks suure muutuse kokku võtta järgnevalt: a) otsus uutele rongidele üle minna oli igati õige; b) teavitustegevus oleks (tagant järgi vaadates) pidanud olema eelnevalt oluliselt intensiivsem ja sisukam ning hoiatama ka võimalike tõrgete eest juba detsembri lõpus; c) riski, et võimalikud tõrked avalikus ruumis võimenduvad, oli võimatu vältida.
    Oleme pingutanud kõikide tõrgete lahendamisel. Kuna Elron on dotatsiooniga töötav ettevõte, on meie eesmärk pakkuda võimalikult head ja tõhusat teenust, mida riik meilt tellib. On väga tore, kui  paljud inimesed eelistavad autole või bussile rongi ja läbi reisijateveo mahu kasvu on rongireisijate kasvuks loodud head eeldused. Selles mõttes on Elron Eesti riigi käesoleva aasta regionaalpoliitika tähtsaim saavutus. Elroni rongid on mitte ainult hea ühistransporditeenuse, vaid riikliku regionaalpoliitika sümbolid, et Eesti inimestel oleks hea elada nii maal kui linnas, käia tööl nii maal kui ka linnas - sõltumata elu või töökohast.
    Põhjalikuma kokkuvõtte, kuidas Elroni muutused Eestile ja rongireisijatele mõjuvad, saab teha aasta lõpus, kui kõik 20 uut rongi täidavad täies mahus oma kohustust. Praegu võib aga kindlalt öelda, et rahvas ootas uusi ronge, rongiliiklusel on Eestis tulevikku ning rongide populaarsus on pigem kasvanud ja kasvab veelgi. Kriisistki oli kasu – peaaegu kõik inimesed Eestis teavad, et meil on uued rongid, ning tahavad proovida nendega sõita.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.