Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teeme tervisliku elustiili Eesti brändiks

    Eestil on kasutada kõige väärtuslikum ressurss maakeral – rikkumata loodus. Meile toob edu tervislik ja loodusega kooskõlas elamine ning selle mõtteviisi muutmine tooteks, mida kogu maailmale müüa, teeb ettepaneku ettevõtja Janno Joona.

    Eesti majandusel läheb pealtnäha kenasti. Vaadates aga inimlikke, mitte majanduslikke näitajaid, tundub olukord halb. Meil on kolm korda rohkem süstivaid narkomaane kui Euroopas keskmiselt, me tarbime aastas alkoholi 10,6 liitrit elaniku kohta, kuulume suurima enesetapuriskiga maade hulka ning meie elanike arv kahaneb hirmutava kiirusega. Me oleme kihistunud, ületöötanud, üksteise peale tigedad ja omadega puntras. Kuid öelda masenduses inimesele, et hakka rõõmsaks, on sama hea, kui öelda uppujale, et hakka ujuma. Kui me tahame midagi muuta, siis peame aru saama, mis on see põhjus, miks asjad hetkel just niiviisi on. Mis on need biokeemilised põhjused, miks me masenduses oleme. On see D-vitamiini, magneesiumi või hoopis dopamiini puudus? Inimene on biokeemiline olend ja tema heaolu sõltub sellest, kuidas ta selle keemia eest hoolt kannab.
    On olemas kaks maailma – sisemine ja väline. See, millise maailma me enda ja teiste jaoks kujundame, oleneb sellest, kuidas me maailma enda sees tajume. Kui me müüme endale idee, et olulised ei ole asjad, vaid tervis, au ja väärtused – siis me muudame enda sisemaailma ja tasapisi ka välist. Kui me ei pea enam cool’iks uue Aasia tööjõudu ära kasutades toodetud nutitelefoni omamist, vaid Eestis tervislikke vahendeid kasutades toodetud sooja kampsuni kandmist, siis olemegi teinud mõtteviisi muutuse.
    Paljud eestlased on seda juba teinud. Meil on palju mahetootjaid ja ka -tarbijaid. Eesti kuulub mahepõllumajandusliku maa osatähtsuse poolest ELi esiriikide hulka, sest tervelt 18% põllumajandusmaast majandatakse meil mahepõllumajanduse reegleid järgides. Just seda on meil võimalik ka maailma viia, sest nõudlus on olemas ja see on üha suurenev! Maailm vajab positiivset muutust, haiguste lõpetamist, positiivset energiat ja rahulolu!
    Selleks peame aga kõigepealt ise aru saama, et tervislik ja loodusega kooskõlas elamine on vinge ja inspireeriv! Mõnus on võtta suusad, teha üks ring metsavahel, minna ilusasse palkmajja saunatama ja naerda südamest sõpradega sealsamas sauna eesruumis. Süüa kõrvale puhtast veest püütud kala või proovida kellegi kodus tehtud kombuchat. Looduslähedane elu võib olla lahe ja moodne – sest looduslähedus toob selle, et inimene on terve ja näeb hea välja.
    Eestil on kasutada kõige väärtuslikum ressurss maakeral – rikkumata loodus. Ja nüüd tuleb see tooteks muuta ning sihtgrupile maha müüa. Meie sihtgrupiks ongi needsamad inimesed, kes on juba aastakümneid elanud väliselt steriilset elu, kuid tarbinud keemiast küllastunud toitu, mis nende tervisele ja õnnelikkusele on väga halvasti mõjunud. Kui vaadata inimese primaarvajadusi ning võrrelda eelmainitud nutitelefoni ja tervist, siis kumba vajame rohkem?
    Me saame toota imelist toitu ja huvitavaid tehnoloogilisi lahendusi, millele panna peale bränd: Made in Estonia – the Country of Organic Beauty. See märk garanteeriks, et meie toit ei ole toodetud kasutades kahjulikke kemikaale. Et meie toodete tegemisel ei ole rikutud loodust ja me oleme hoidnud konservatiivset joont, hoidumaks võtmast kasutusele uusi tehnoloogiaid, mis ei käi loodusega kooskõlas, nagu näiteks geneetiliselt muundatud toidud.
    Hakkame enda olukorda parandama läbi enda tervise ja õnneseisundi jälgimise ning naturaalsete valikute tegemise. Paljud kroonilised haigused, depressioon, ülekaalulisus ja muud tervisehädad on muudetavad looduslikke vahendeid kasutades. Kaasaegne meditsiin on keskendunud haiguse sümptomite, mitte põhjuste kõrvaldamisele. Eesti peaks selleks, et meie elanikud oleksid edukad, õnnelikud ja terved, võtma riikliku funktsionaalse meditsiini suuna. See tähendab, et inimest tuleb vaadata kui tervikut ja mitte teda tema haigusest eraldada. Haigusi tuleb ennetada.
    Me saame luua uusi kvaliteetseid tervist ja meeleolu parandavaid tooteid, mis on tehtud huvitavate tehnoloogiate abil. Meie toodetud toit ja tarbeesemed ei pea olema odavad, sest inimesed seavad enda prioriteedid nii või naa. Just see prioriteet tulebki esmalt meile endile ja seejärel välisturgudele maha müüa. Ja miski ei tee seda paremini, kui näidata positiivset muutust enda peal.
    Meil on ühtlasi ideaalne võimalus end turundada, jutustades lugu sellest, kuidas üks väike, vihane ja killustunud ühiskond, kes oli lagunemise äärel, võttis end kokku ja muutis ühise eesmärgi nimel ennast ning seejärel maailma! Me saame luua tõelise legendi sellest, kuidas me olime haiged, tülis ja sihitud ning kuidas kõigil sellest ükskord kõrini sai! Ning milline imeline asi sellest muutusest sündis. See on lugu, mida saaks pajatada 10 aasta pärast välismaalastele, kes küsivad: “Kuidas teil seal Eestis selline mõte tuli, et hakkame neid imemaitsvaid maailmakuulsaid ilma suhkru ja lisaaineteta snäkke tootma?”
    Kõik me ju tajume, et eestlane on tegelikult loodusrahvas. Veel me oleme seda ja nüüd on viimane aeg seesama loodus maailma viia. Sest sihtgrupp, kellele seda pakkuda, karjub juba ahastuses muutuse järele.
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, EMT, Raidla Lejins & Norcousi, Saku Õlletehase, Tallinna Vee ja Äripäeva arvamuskonkursi „Edukas Eesti“ raames.
     
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.