Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naastrehvimaks näib linnavalitsuse PR-trikk

    Aeg-ajalt tuleb Tallinna linnavalitsus välja ideega hakata piirama pealinnas naastrehvide kasutamist. See idee kaob aga linnajuhtide peadest kahjuks sama kiiresti, kui sulab kevadine lumi.

    Olen naastrehvide kasutamise vähendamist toetanud ning viimase tosina aasta jooksul sellest ka mõnel korral kirjutanud. Kahjuks ei saa ma aga Tallinna linnavalitsuse vastavatesse ettepanekutesse suhtuda tõsiselt.
    Viimati kirjutasin sel teemal 2008. aasta kevadel. Siis tuli naastrehvide keelustamise ideega avalikkuse ette tollane Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš. Ta kordas oma ettepanekut ka sama aasta sügisel. Pärast seda see idee aga unustati. Ka seekordne Tallinna linna ettepanek on surnult sündinud.
    Naastrehvide teema tõstatamine näib linnavalitsuse PR-võttena, mille eesmärk on viia meedia fookusest mõni kriitilisem ja olulisem teema. Ma ei usu, et linnajuhid tegelikult soovivad naastrehvide kasutamist vähendada.
    Linnavalitsuse ajalehe Pealinn vahendusel saime eelmisel nädalal teada, et Tallinn kavatseb teha riigile ettepaneku kehtestada kohaliku maksuna naastrehvimaks ning pikemas perspektiivis soovitakse naastrehvide kasutamine linna territooriumil üldse ära keelata. "Maks võiks tulla 3-5 aasta jooksul ja seda tasutakse naastrehvi ostmisel," ütles Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.
    Naastrehvi täiendav maksustamine kohaliku maksuna on absurdne. Kuidas teha vahet rehviostjate vahel? Kas sunnime kaupmehi küsima ostjalt elukohatõendit? Või kui maksustame täiendavalt ainult Tallinnas rehvimüügiga tegelevad ettevõtjad, siis kuidas keelata pealinna autoomanikul osta naastrehve Viimsist või Keilast.
    Sama jabur tundub ka Tallinnas naastrehvide kasutamise keelustamise idee. Eesti on liiga väike taoliste piirangute jaoks.
    Arvan, et linna ettepanek on tehtud teadlikult provokatiivne, et see leiaks meedias rohkelt tähelepanu. Kui naastrehvide kasutamise vähendamise soov oleks tõsine, siis ei üritataks seda teha kohaliku maksu või ühe omavalitsuse piires naastude kasutamise keelamisega. On palju paremaid võimalusi lamellrehvide kasutamise populariseerimiseks. Piitsa asemel võiks kasutada präänikut.
    Pakun linnajuhtidele kolm lihtsalt teostatavat ning omavahel haakuvat ideed lamellrehvide kasutajate arvu kasvatamiseks.
    Esiteks, linnavalitsus võiks varasügisel talverehvide soetamise eel korraldada igal aastal lamellrehvide kasutamist ärgitava kampaania. Raha leidmine taolise teavituse tegemiseks ei ole keeruline. Tuleb loobuda valimiseelsetest Keskerakonna värvides toimuvatest munitsipaalkampaaniatest ja kulutada see raha mõistlikumalt. On fakt, et naastrehvid lõhuvad linnatänavaid, ja kui linn suudaks oma kampaaniaga mõjutada osasid sõidukiomanikke lamellrehve eelistama, siis poleks tegemist mahavisatud rahaga.
    Teiseks, sellise kampaania korraldamine eeldab ka linnavalitsuses meelemuutust ehk kõigil linnaasutuste autodel tuleks hakata kasutama lamellrehve.
    Kolmandaks, selleks, et kampaania leiaks suurema kõlapinna ning autoomanikes tekiks lamellrehvide kasutamise vastu huvi, tuleb pakkuda välja mõni präänik. Näiteks võiks lamellrehvide kasutajatele olla Tallinna tasulise parkimise piirkonnas auto parkimine teatud aja tasuta või siis märkimisväärselt soodsam.
    Teehoiule tuleb kasuks, kui naastrehvide kasutajate arv Eestis väheneb ja Tallinn võiks olla just see piirkond, kus lamellrehvide kasutajate hulk kõige kiiremini kasvab. Vale on aga üritada seda saavutada uue kohaliku maksu kehtestamisega või pealinnas naastrehvide keelustamisega. Linnal on meeldivamaid mõjutusvahendeid, kuid millegipärast neid ei soovita kasutada. Põhjus on tõenäoliselt selles, et tegelikult naastrehvide kasutamine linnajuhte ei häiri.
    Naastrehvide keelustamine või täiendav maksustamine on vähemalt viimase kaheksa aasta jooksul olnud linnajuhtidele üks valveteemadest, millega kevadel avalikkuse ette ilmuda ja üritada naastrehvide kasutajad linnatänavate lagunemises süüdlaseks teha.
    Tekst oli teisipäeval, 8. aprillil eetris Vikerraadios päevakommentaarina (toim)
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.