Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tankisti kasutamine on liiga lihtne

    Äripäeva hinnangul on notarite võimuses muuta firmade likvideerimine ning tankistide kasutamine selletaoliste teenuste pakkujatele oluliselt ebamugavamaks.

    Tänase Äripäeva kaanelugu kirjeldab värvikalt, kui lihtne on Eestis teha võlgades firma omanikuks suvaline inimene, kes sellega vaid nõus on. Tihti on selline inimene veel ühtlasi kas alkoholiprobleemiga või muidu elu hammasrataste vahele jäänud. Väikese meelehea eest minnakse ühiselt notarisse, vormistatakse asi seal ära ja edaspidi vastutab karile jooksnud ettevõtte eest juba keegi, kes tegelikust olukorrast ja võlgade tekkimisest ning nende võimalikust tasumisest suurt midagi ei tea.
    Just notarid saaks olukorda muuta. Äripäeva arvates on notarid selliste skeemide kasutamise puhul vastutust tõrjudes võtnud endale liiga mugava positsiooni. Just notarite võimuses on muuta firmade likvideerimine ning tankistide kasutamine selletaoliste teenuste pakkujatele oluliselt ebamugavamaks.
    Notaritel on võimalus olla kiuslikum ja tülikam, esitada likvideerijatele ebameeldivaid küsimusi. Kui pabereid tuleb ikka vormistama inimene, kellel on juba 60 sisuliselt riiulil seisvat firmat ühel või kahel aadressil, siis vaevalt on tegu agara ning üdini ausa ettevõtjaga. Pärast korralikku ristküsitlust võib olla üsna kindel, et järgmisel korral see likvideerija enam tülitama ei tule.  
    Käte laiutamisest probleemi lahendamiseks ei piisa. Tuleb aga välja, et notarid laiutavad käsi ja ütlevad, et saavad vahel selliseid pabereid vormistades aru küll, et asi pole ­õige, aga seaduslikku alust sellise tehingu sõlmimata jätmiseks neil ka pole. Justiitsministeerium ei oska samuti tõhusat vastukäiku välja pakkuda, väites, et tal pole kirjeldatud probleemi kohta piisavalt infot. Seda on tegelikult raske uskuda.
    Justiitsministeerium, mille ülesanne ongi ju töötada välja selgemad seadusandlikud takistused sedasorti tegelaste häirimiseks, ei saa vastutust tõrjuda. Kui probleem on olemas, aga selle kohta praegu infot napib, siis tuleb seda koguda.
    Kõiki ühe vitsaga lüüa ei saa. See, et firmade selgelt pahatahtlikust likvideerimisest on saanud korralik äri, pole kindlasti normaalne. Sellistest likvideerimistest jäävad maha tasumata võlad, mille ettevõtte koostööpartnerid võivad korstnasse kirjutada. Samuti jääb riigil saamata maksutulu.
    Samas tuleb seaduste muutmise kavandamisel jälgida, et kõiki ettevõtteid ühe vitsaga ei löödaks, nagu viimasel ajal on juhtunud. Käputäie halbade kavatsustega nn ärimeeste pärast ei pea kannatama kõik ausad ettevõtjad. Liiga jäik ettevõtete ostu ja müügi kontroll muudab omanikul vara haldamise paindumatuks ja aeglaseks.
    Pole motivatsiooni asjaga tegeleda. Igal juhul soositakse praegu liialt firmade likvideerijate tegevust. Seda kinnitab ka nende enda suhtumine. Nad ei karda ei maksuametit ega politseid, sest oskavad oma asju ajada nii, et otseselt midagi seadusevastast justkui polegi.
    Ja kuna reeglina on tegemist väiksemate firmade n-ö ärakaotamisega, siis pole riigi­struktuurid lihtsalt piisavalt motiveeritud asjaga aktiivselt tegelema. Ei viitsi, sest summad pole hiiglaslikud. Aga peaks, sest küsimus pole ainult võlgade kustutamises, vaid ka ettevõtluskeskkonna üldises tervises.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.