Treier: visioon toob säravad tulemused

16. juuni 2014, 09:01

Uuringute järgi on selgelt määratletud visiooniga ettevõtete tulemuslikkus teistest märksa parem, kirjutab sihtasutuse KredEx juhataja Andrus Treier.

Palju on räägitud Eesti kui riigi visioonist ja viimasel ajal pigem selle puudumise võtmes. Nägemust soovitud olukorrast, milleni tahetakse teatud aja möödudes jõuda, vajavad aga ka kõik organisatsioonid ja ettevõtted. Uuringute järgi on selgelt määratletud visiooniga ettevõtete tulemuslikkus teistest märksa parem.

Väiksemate ettevõtete puhul võib arusaam soovitud tulevikust olla omanike peas. Kuna nii töötajate kui ka partnerite hulk on küllaltki väike, pole selle selge määratlemine ka kuigi oluline. Läbi igapäevase suhtluse jõuab see niigi kõigini.

Mida laiem on aga asjaosaliste ring, seda olulisemaks selgelt ja arusaadavalt kommunikeeritud visioon muutub. Visioon aitab koondada ühise arusaadava eesmärgi nimel nii töötajate, partnerite kui teiste huvipoolte jõu. Vastasel korral on oht, et igapäevatoimetustes fookus hajub ning tegeldakse paljude asjadega, mis peamise sihi saavutamiseks pole olulised.

Ühise visiooni jagamine annab võimaluse valida sama eesmärgi saavutamiseks erinevate alternatiivide vahel ning tegutseda autonoomsemalt. See omakorda on eriti oluline kaasaja muutuvas ja avatud majanduses, kus kiire ja adekvaatse tegutsemise eeltingimuseks on piisav tegevusvabadus.

Teatavasti on suurtel organisatsioonidel küllaltki suur inerts. Eriti just oluliste muutuste läbiviimisel kiputakse takerduma erinevate formaalsete protsesside, kooskõlastuste ja reeglistike rägastikku. Kiirelt muutuvas maailmas on aga vaja tööriista, mis võimaldab asjakohaselt reageerida ja vajadusel organisatsiooni suunda piisavalt järsku muuta. Formaalne strateegiaprotsess ei ole selleks kindlasti parim vahend.

Just visioon loob ühtse aluse selleks, et erinevad osapooled saaksid kaugemat eesmärki silmas pidades häid ja uudseid lahendusi välja pakkuda ega peaks tegutsema kitsalt etteantud piirides. Visioonita strateegiad peegeldavad pigem organisatsiooni status quo’d või on lihtsalt reaktiivsed, hüpates siia-sinna vastavalt esilekerkivatele võimalustele. Visiooni abil muutuvad strateegiad suunavateks ja proaktiivseteks, lubades ettevõttel nii ise luua kui avada innovatsiooniks ja muutusteks vajalikke võimalusi.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    17. June 2014, 09:53
    Otsi:

    Ava täpsem otsing