Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametnik, maksa kallis lähetus kinni

    Riigiteenistujad, kelle ametisõidu kulu ületab eeskirjas ette nähtud piirmäära, peaksid lisakulu tasuma oma taskust, leiab ajakirjanik Katariina Krjutškova.

    Ettevõtluse Arendamise sihtasutuse (EAS) ametnikud ostsid  Barcelonasse 1200 euro eest lennupiletid. Nende broneering oli tehtud viis kuud enne väljasõitu, ehkki isegi mitu kuud hiljem olid saadaval ligi poole odavamaid pileteid. EASi nõukogu tollane liige Andrei Korobeinik ööbis hotellis, mille eest maksti 630 eurot ööpäevas.
    Sihtasutuse sisekord ütleb, et majutuskulu piirmäär välislähetusel on kuni 200 eurot ööpäevas ning sõidukulud peaksid olema võimalikest soodsaimad. EASi sisekorra täitmise ja lähetuskulude säästliku kasutamise eest peaksid korra järgi vastutama nii lähetatu kui korraldaja(d). Aga, nagu selgus eilsest Äripäeva artiklist, ei vastuta sisuliselt keegi.
    EASi juhtum sai avalikuks, sest Äripäevale usaldati sihtasutuse nõukogu liikmete, juhatuse ja ametnike vaheline kirjavahetus. See on vaid killuke riigiametnike rutiinsest tööst. Võib vaid aimata, kui laialdaselt võib priiskamine levinud olla ka teistes riigiasutustes.
    Samas on EASi lool ka positiivne külg. Mõne ametniku lähetuskuludest nähtub, et kui tahetakse odavamat ametisõitu, leitakse selleks võimalus. Isegi juhul, kui väljasõiduni on jäänud loetud päevad.
    Kõigil riigiasutustel peaksid olema lennupiletite ja majutuskulude piirmäärad. Planeeritud lähetustel Euroopa piires ei tohiks edasi-tagasilennupiletid maksta enam kui 500 eurot. Väljaspool euroliitu saab varajase planeerimise korral lennupiletid kuni 1000 euroga. Samuti pole põhjendatud riigiteenistujate ööbimine lukshotellis, mille hind on kõrgem kui 200 eurot ööpäev.
    Riigiasutustes tuleks kehtestada kord: kui ametnik soovib piirmäärast kallimalt reisida, peab ta lisakulu enda taskust kinni maksma. Mõistagi tuleks eeskirjades sätestada ka erandid kiirvisiitide ja teiste erakorraliste lähetuste tarvis, sest neid tuleb ka ette. Suure osa ametnike lähetustest moodustavad aga õppereisid, messid ja konverentsid, mille toimumisaegasid teatakse sageli aasta ette.
    Skeemitamis- ja priiskamisaldistel riigiametnikel aitaks jalad maha saada otsene vastutus oma kulutuste eest. Praegu paistab EASi näitel kehtivat põhimõte, et maksumaksja raha pole kellegi raha. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.