Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametnik, maksa kallis lähetus kinni

    Riigiteenistujad, kelle ametisõidu kulu ületab eeskirjas ette nähtud piirmäära, peaksid lisakulu tasuma oma taskust, leiab ajakirjanik Katariina Krjutškova.

    Ettevõtluse Arendamise sihtasutuse (EAS) ametnikud ostsid  Barcelonasse 1200 euro eest lennupiletid. Nende broneering oli tehtud viis kuud enne väljasõitu, ehkki isegi mitu kuud hiljem olid saadaval ligi poole odavamaid pileteid. EASi nõukogu tollane liige Andrei Korobeinik ööbis hotellis, mille eest maksti 630 eurot ööpäevas.
    Sihtasutuse sisekord ütleb, et majutuskulu piirmäär välislähetusel on kuni 200 eurot ööpäevas ning sõidukulud peaksid olema võimalikest soodsaimad. EASi sisekorra täitmise ja lähetuskulude säästliku kasutamise eest peaksid korra järgi vastutama nii lähetatu kui korraldaja(d). Aga, nagu selgus eilsest Äripäeva artiklist, ei vastuta sisuliselt keegi.
    EASi juhtum sai avalikuks, sest Äripäevale usaldati sihtasutuse nõukogu liikmete, juhatuse ja ametnike vaheline kirjavahetus. See on vaid killuke riigiametnike rutiinsest tööst. Võib vaid aimata, kui laialdaselt võib priiskamine levinud olla ka teistes riigiasutustes.
    Samas on EASi lool ka positiivne külg. Mõne ametniku lähetuskuludest nähtub, et kui tahetakse odavamat ametisõitu, leitakse selleks võimalus. Isegi juhul, kui väljasõiduni on jäänud loetud päevad.
    Kõigil riigiasutustel peaksid olema lennupiletite ja majutuskulude piirmäärad. Planeeritud lähetustel Euroopa piires ei tohiks edasi-tagasilennupiletid maksta enam kui 500 eurot. Väljaspool euroliitu saab varajase planeerimise korral lennupiletid kuni 1000 euroga. Samuti pole põhjendatud riigiteenistujate ööbimine lukshotellis, mille hind on kõrgem kui 200 eurot ööpäev.
    Riigiasutustes tuleks kehtestada kord: kui ametnik soovib piirmäärast kallimalt reisida, peab ta lisakulu enda taskust kinni maksma. Mõistagi tuleks eeskirjades sätestada ka erandid kiirvisiitide ja teiste erakorraliste lähetuste tarvis, sest neid tuleb ka ette. Suure osa ametnike lähetustest moodustavad aga õppereisid, messid ja konverentsid, mille toimumisaegasid teatakse sageli aasta ette.
    Skeemitamis- ja priiskamisaldistel riigiametnikel aitaks jalad maha saada otsene vastutus oma kulutuste eest. Praegu paistab EASi näitel kehtivat põhimõte, et maksumaksja raha pole kellegi raha. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.