Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Istutaks õige kogu liikluse taskusse

    Äripäeva ajakirjani Ken Rohelaan utsitab ettevõtjaid Taxify edust inspiratsiooni saama.

    Suvi on ettevõtlikele rakendusteloojatele ideaalne aeg tutvustada uusi äppe, mis hõlbustavad linnaliikluses orienteerumist. Näiteks vaba parkimiskoha otsimiseks või tipptunnil kiireima marsruudi leidmiseks.
    Linnad kasutavad suve enamasti suuremahuliseks tee-ehituseks ja -hoolduseks. Kuigi liiklus peaks olema külmematest perioodidest hõredam, saab auto või bussiga sõitja ikkagi enne ja pärast tööd istuda ummikus, olgu selle põhjuseks õnnetus, peatunud masin, valgusfooririke või midagi muud.
    Autoga liiklejad üritavad kasutada optimaalset marsruuti, mis enamasti peaks tähendama lühimat distantsi. Vahel leidub agaraid, kes lähevad ummikute vältimiseks ja aja säästmiseks kõrvaltänava kaudu, kuid satuvad lõpuks ikka uude pudelikaela. Sellistel puhkudel oleks kindlasti kasu ettevõtlike IT-arendajate loodud rakendustest, mis sellist olukorda leevendavad.
    Uusi  rakendusi võiks inspireerida Taxify, mis on pannud nutitelefoniinimesed takso tellima telefoni vahendusel. Taxify juht ei taha piirduda vaid paari linnaga Eestis, vaid otsib väljundit nii Euroopas kui USAs. Ta näeb loodud rakenduses lahendust, mida saab kasutada igal pool maailmas. Samamoodi võiksid mõelda teised liiklusrakenduste arendajad.
    Kuigi praegu tundub liiklusvoo reaalajas kaardistamine keeruline, saaks liiklust telefoni tuua küll. Lahendust vajab probleem ja kandev idee on olemas, töötada tuleb teostuse nimel. Marsruudikaardistaja aitaks lõppkasutajal säästa aega, loodust, närve ja raha. Linn saaks ühtlasema liiklusvoo ja ettevõtja kasvava käibe. Usun, et selline lahendus pakuks paljudele rõõmu.
    Samamoodi oleks äppidest suur kasu parkimisel: juht teaks, kuhu tal tasub minna. Pideva otsimise asemel sõidab ta kindlasse sihtkohta. Tõenäoliselt tuleks märgistada kõik valimisse kuuluvad parkimiskohad, kuid usun, et meie IT-spetsialistidel jätkub nutti, kuidas seda teha tõhusalt.
    Linn võiks korraldada hanke, mis julgustaks sellist ettevõtlust. Hanke võitnud ettevõtja võiks motivatsioonipaketina saada vastutasuks korraliku rahasüsti või ligipääsu muidu raskesti omandatavatele andmetele liikluskorralduse lihtsustamiseks.
    Ettevõtlikud IT-spetsialistid võiksid alustada Tallinna kui testplatvormiga ning liikuda hiljem selle najal suurematesse kohtadesse, mis tähendaks suurt edasiminekut nii rakendusele eraldi kui Eesti IT-sektorile tervikuna.
    Autor: Ken Rohelaan, Vilja Kiisler
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.