Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rahataotluse tähtaeg pressib Rail Balticule peale

    Rail Balticu ettevalmistustöös on praegu esikohal kaks teemat – leida osapoolte koostöös parim raudteekoridori asukoht Eestis ning jõuda Balti riikide ühisettevõtte asutamiseni, kirjutab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Anti Moppel.

    Mõlema, võrdselt olulise teema puhul pressib peale esimese rahastamistaotluse Euroopa Komisjonile esitamise tähtaeg järgmise aasta veebruaris.
    Praeguseks on parim asukoht kavandatava raudteeühenduse trassile leitud Läti piirist Pärnu linnani. Pärnumaal on alustatud juba ka geotehniliste välitöödega pinnase uurimiseks. Lahtisi ja vaidlust tekitavaid lõike on aga kaardil endiselt ning tänaseks on otsustatud maavanemate ettepanekutele tuginedes lisada analüüsi veel kaks uut lõiku Harju- ja Raplamaal. 
    Silmas peab pidama, et kõikidele uutele, kaugemalt või lähemalt kulgevatele lõikudele tuleb teha põhjalik analüüs nii inim- kui looduskeskkonna mõjudest lähtuvalt. Arvestada tuleb ka kiirraudtee tehnilisi nõudmisi ja maksumust. Loodame saada septembris trassilõikude analüüsimisega ühele poole. Seejärel jõuavad maavanemad kujundada oma eelistuse raudteetrassi kohta juba hiljemalt oktoobri lõpuks.
    Rööbiti trassialternatiivide võrdlemisega on alustatud Balti riikide ühisettevõtte loomist. Veel aasta esimeses pooles keeruliselt ja aeganõudvalt kulgenud läbirääkimised naaberriikidega lõpetati edukalt juulis. Praeguseks on jõutud kokkuleppele aktsionäride leppe ja ettevõtte põhikirja teksti osas.
    Augusti lõpus kinnitas Eesti valitsus dokumendid, mis on vajalikud Eesti valdusettevõtte Rail Baltic Estonia OÜ asutamiseks. Selle kaudu omandatakse osalus Balti riikide Rail Balticu ühisettevõttes. Seega on Eestil kõik eeldused ja ettevalmistused ühisettevõtte loomiseks tehtud ning loodetavasti jõuame koostöös Läti ja Leeduga selle asutamiseni juba oktoobri keskpaigas.
    Mõlema nimetatud teema esimene nn vahe-eesmärk on rahastamistaotluse esitamistähtaeg. Esimene ühine taotlus Rail Balticu projekti kaasrahastamiseks Euroopa ühendamise rahastust tuleb esitada tuleva aasta veebruaris. Põhimõte on seejuures, et iga riik peab vastutama oma territooriumil rajatava Rail Balticu raudteelõigu taotluse kvalitatiivsete näitajate ja sisu eest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.