Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Mehhiko kiirtoidumaks annab hoobi Pepsile ja Coca-Colale

09. oktoober 2014, 21:07
Karastusjoogid
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141009/BORS/141009623/AR/0/AR-141009623.jpg

Pole midagi imestada, et Coca-Cola ja Pepsi kulutavad miljoneid dollareid võitlemaks maksu vastu, mis tahetakse kehtestada suhkrustatud jookidele.

PepsiCo teatas hiljuti kõrgemast kvartalitulemustest tänu globaalse müügi kasvule. Üheks nõrgaks kohaks aga jäi Mehhiko. Ettevõtte sõnul vähenes nende snäkkide müük 3% ning seda tänu uuele rämpstoidu maksule.

Coca-Cola mis avalikustab oma kolmanda kvartali tulemused 21. oktoobril, on samuti teatanud karastusjookide müügi kahanemisest Mehhikos esimesel poolaastal, viidates karastusjookidele kehtestatud maksule. Mehhikos tarbitakse enim Coca-Cola jooke maailmas inimese kohta.

PepsiCo finantsdirektor Hugh Johnston märkis, et Mehhiko müügikasvu langus langeb kokku ettevõtte ootustega. Leevendamaks maksu mõju, plaanib PepsiCo erinevates müügikohtades müügile paisata erineva suurusega tooted.

Maks lisab Mehhikos igale suhkrustatud joogi liitrile ühe peeso ning 5% toiduainetele, mille kalorsus ületab 100g kohta 275 kalorit või enam.

Pole veel kindel, kas maksu mõju tarbimisele kestab pikemat aega või kui märkimisväärseks see aja jooksul muutub. Kuna PepsiCo jälgib sellised maksutõuse üle maailma, ei usu Johnston, et seda kuskil mujal rakendada kavatsetaks veel.

Ka USA linnad San Francisco ja Berkeley püüavad sarnast maksu rakendada suhkrustatud jookidele.

Terviseedendajad on püüdnud sellised makse läbi suruda, vähendamaks kaloririkka rämpstoidu tarbimist; sarnast taktikat on edukalt kasutatud suitsetamise vähendamiseks. 

PepsiCo tegevjuhi, Indra Nooyi sõnul on sellised diskrimineerivad maksud valed.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. October 2014, 21:07
Otsi:

Ava täpsem otsing