Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: kui seksikas ikkagi on Uber?

    Indias nii nagu nii mõneski teises regioonis on Uberi vastased koguni tänavatele protestima tulnud.Foto: EPA

    Taksoteenuseid pakkuv San Francisco ettevõte Uber Technologies on löömas lained iga nurga alt - olgu need siis positiivsed või negatiivsed uudised. Küsimus tekib vaid, miks ootavad investorid nii agaralt Uberi börsidebüüti, arutleb Äripäeva loodud investor Toomas.

    Läinud aasta lõpus hakkas tunduma, et ei möödu päevagi ilma mõne uudiseta Uberi kohta. Viimasel ajal on need uudised kippunud olema aga negatiivsed ja üksteise järel kuuleme piirkondadest, kus Uberil on enda teenuste osutamine jälle ära keelatud. Viimane neist kehtestati Prantsusmaal, kus Uberi juhte ähvardab lausa kaks aastat vangistust ja 300 000 eurot trahvi. Lisaks Prantsusmaale üritatakse või on juba piiratud Uberi tegevust Hispaanias, Hollandis, Inglismaal ja Saksamaal.
    Uberil paistab probleeme olevat igal pool, isegi koduturul USAs, täpsemini Californias. San Francisco ja Los Angelese linn kaebasid firma kohtusse autojuhtide taustauurimiste tõttu. India pealinnas New Delhis on Uber täiesti keelatud pärast seda, kui ühte nende juhti süüdistatakse naiskliendi vägistamises.
    Loodetavasti on varsti Uber Eestiski teenusena kättesaadav, esimesel sajal juhil oli võimalus end detsembris kirja panna. Saab näha ka, millise reaktsiooni see Eesti seadusandjates või taksonduses tekitab.
    Kõik see ja enamgi veel ei takistanud aga Uberil detsembri alguses kaasamast 1,2 miljardit dollarit, mis viis nende turuväärtuse 41,2 miljardi (!) dollarini. Eelnenud rahakaasamise ringiga võrreldes hüppas Uberi valuatsioon kuue kuuga 126%. Hullumeelsed numbrid firma kohta, mis teenib prognooside kohaselt järgmise aasta lõpuks 2 miljardit dollarit netokäivet ehk millest 80% saavad firma iseseisvad autojuhid. Uber ise võtab teenuse vahendamise eest 20% reisi maksumusest.
    Ja kuigi Uber tegutseb juba umbes 250 linnas, siis paistab, et praegused investorid vaatavad binoklitega kaugesse tulevikku. Ilmselgelt ei saa mingi taksofirma olla väärt 40 või enam miljardit dollarit. On kuulda olnud, et Uberi juhtkond müüb investoritele visiooni, kuidas tulevikus saab neist hiigelsuur logistikaettevõte nagu UPS või FedEx. Lisaks paistavad praegused investorid uskuvat, et Uber saab jagu ka seaduslikest takistustest välisriikides.
    Olen Uberi kui teenuse fänn ja kasutaja. Tavaliselt Uberit kasutades saan taksosõidu pealt säästa kuni 50%. Siia otsa tasub lisada veel väga mugava tellimis- ja maksmissüsteemi ja fakti, et Uberi autod on puhtad, uued ja reklaamivabad. Ja taksojuhid tõsimeeli pingutavad, et olla viisakad ja sõbralikud, sest klient peab neid sõidu lõppedes viie palli skaalal hindama.
    Investorina hoian ma sellest firmast aga väga kaugele. Juba praegu on nende valuatsioon kümneid kordi tegelikkusest kõrgem ning börsile jõudes saab aktsial olema sedavõrd tugev surve, et see kukub selle all üsnagi kindlasti kokku. Meenutame või Facebooki või Grouponi debüüte. Lisaks tundub, et Silicon Valleyst tulevadki hullumeelsete valuatsioonidega firmad. Uberist 50 km lõunas asub Facebook ning 70 km kaugusel on Tesla.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.