Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks GE on praegu hea investeering

    General Electricu mootoreid kasutatakse Boeing 787 DreamlinerilFoto: EPA

    Mulle meeldib leida hea hinnaga häid aktsiaid, mis lühiajaliselt võivad tuua suhteliselt väikese hinna eest korraliku kasumi. General Electric on hetkel üks variante, millele võiksid silma visata nii lühi- kui pikaajalised investorid.

    Hiljuti käitus General Electricu aktsia enda kohta suhteliselt kummaliselt, mis võiks viidata tõusule. 17. aprillil tuleb GE välja esimese kvartali tulemustega ja investorid on kokku ostmas ostuoptsioone lootuses, et aktsia kukub rallima. Kui selline käitumine ei tundu enamike firmade puhul tavapärasest erilisemana, siis GE puhul on see üsna harukordne, kuna aktsial, või õigemini investoritel, pole harjumust tulemusi suure kauplemissündmusena käsitleda. 
    Investorid on viimasel ajal ostnud üle 50 000 aprillikuise 26dollarilise ostuoptsiooni, mis aeguvad pärast turu sulgemist päeval, kui GE avalikustab enda tulemused. Optsioone osteti kuni 33sendise hinnaga lepingu eest, selgub Susquehanna Financial Groupi andmetest. Investorite nõudlus firma aktsiate ja optsioonide järele kasvas pärast seda, kui firma nõukogu liige Geoffrey Beattie ostis 800 000 aktsiat ehk tegi 20 miljoni dollarilise panuse firma edusse. 
    GE aktsia on hetkel 7% kaugusel viimase kuue aasta tipust, makstes eelmise nädala lõpus veidi alla 26 dollari. Ostuoptsioonide omanikud panustavad, et aktsia tõuseb 17. aprilliks üle 26,33 dollari, mis pole just kõige suurem tõus, kuid GE jaoks on sellises mahus tehtud optsioonide hulk juba eriline. Rääkimata ootamatust optimismist firma puhul, mis on alates finantskriisist olnud teatava põlu all. 
    Lisaks on GE aktsia ühe ja kolme kuu volatiilsus viimase aasta madalaimal tasemel. Põhimõtteliselt tähendab see, et GE optsioonid on ajalooliste hindamismustrite alusel suhteliselt odavad. See omakorda tähendab, et investorid saavad osta praegu GE optsioone maksmata nn hirmu või ahnuse eest preemiat, mis muudab optsioonid üsna atraktiivseks. 
    Probleem on toornafta hinna kukkumine
    Vaatamata optimismile, millele viitavad optsioonid, on General Electricu majandustulemuste prognoose viimase 90 päeva jooksul langetatud. Praegu prognoositakse firma esimese kvartali kasumiks 30 senti aktsia kohta, samas kui kolm kuud tagasi oli ootus veel 38 senti aktsia kohta. 
    Eraldi probleem GE jaoks on umbes 50 dollarini barrelist kukkunud toornafta hind, mis võiks investoreid veidi ettevaatlikumaks muuta. Firma nafta ja gaasi divisjon oli kontserni kiireimini kasvav haru läinud majandusaastal. Nüüd aga prognoosib firma kõikuvast naftahinnast tulenevalt selle haru käibele ja kasumile -5% kuni 0% kasvu käesoleval aastal. 
    Vaadates aga lähemalt General Electricu ärisid ja firma ülesehitust, siis lisaks odavatele ostuoptsioonidele võiksid investorid kaaluda konglomeraadi väärtpaberite ostmist pikemaks perioodiks. 
    9 miljardit dividendidena
    Investoreid võiks köita GE kindel plaan tagastada raha aktsionäridele. “Aktsionäridele raha tagastamine on meie peamine eesmärk, investeerides samal ajal ka pikaajalisse kasvu,” ütles tegevjuht Jeff Immelt, kelle juhitav firma tagastas läinud aastal dividendide ja aktsiate tagasiostudega 11 miljardit dollarit. 
    Firma loodab sel aastal genereerida 12-15 miljardit dollarit vaba rahavoogu. Aktsionärid võivad tagasi saada 10-30 miljardit. 9 miljardit dollarit plaanitakse maksta dividendidena ning ülejäänud kuni 20 miljardit tuleb tarbimislaenude üksuse Synchrony Financiali spin-off'ist. 
    Pikaajalistele investoritele meeldib kindlasti GE dividendipoliitika. Detsembris suurendati kvartaalset väljamakset 4,5% ning aasta peale makstakse välja 92 senti. See tähendab, et dividenditootlus on 3,7%, mis praegusel hetkel on Dow Jonesi tööstuskeskmise üks parimaid. 
    Võit lennunduse kasvust
    Lisaks võiks investoreid köita GE avatus kasvusektoritele, mis võimaldab dividendi väljamakseid ka tulevikus suurendada. Üks selliseid sektoreid on lennundus, kus General Electric on maailma suurim lennukimootorite tootja, varustades nii Boeingut kui Airbusi. 
    Boeing onprognoosinud, et vahemikus 2014-2033 tarnitakse kokku 36 770 lennukit. GE lennukiharu väärtuseks hinnatakse umbes 20 miljardit dollarit ning nende tugeva positsiooni tõttu on neil väga hea võimalus võita lennunduse kasvust. Lisaks tootmisele tegeleb firma ka mootorite hooldamisega, mis tõstab osutatud teenuste tulu ja on oluliselt parema marginaaliga kui lihtsalt mootorite ehitamine. 
    Oluline haru on ka GE Power, kust firma teenib suurima osa enda tööstusharu tulust ja kasumist. GE on maailma suurima gaasiturbiinide tootja ning neil on enam kui 120 riigis kokku üle 10 000 gaasi- ja auruturbiini.
    Firma enda uuring näitab, et järgmise 10 aastaga kasvab energiatootmise vajadus maailmas 5 triljoni dollari väärtuses. GE on juhtkonna sõnul ennast positsioneerinud sellest kasvust kasu lõikama. 
    Üks positiivne näitaja veel on vastu võetud tellimused, mille maht eelmise aasta lõpuks tõusis rekordilise 261 miljardi dollarini. Lennundusharu moodustas sellest 134 miljardit ning transpordiharu lisas veel täiendavad 21 miljardit. 
    Optsioonikauplejatele on praegu ilmselge võimalus osta ostuoptsioone suhteliselt odava hinnaga ja ma ei vaataks küll viltu neile kauplejatele, kes sellise sammu ette võtaks. Pikemaajalistele investoritele tundub GE isegi parem variant, sest kuigi nafta hinna tõttu nende kõige kiiremini kasvav sektor kannatab praegu, siis pikemas plaanis on GE positsioon päris kutsuv just eeltoodud põhjustel, aga mitte ainult.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.