Neljapäeval avaldas tulemused minu portfelli kuuluv Baltikumi suurim rõivaste jaemüüja Apranga. Kuigi toppav kasum teeb meele veidi morniks, siis jäävad rõivafirma aktsiad minu portfelli alles, kirjutab Äripäeva loodud investor Toomas.

- Investor Toomas
- Foto: Anti Veermaa
Vilniuse börsil noteeritud Apranga aktsiad on mu portfellis juba kolm aastat, kokku 6000 tükki. Aastatega on meeldivalt kerkinud nii aktsia hind kui väljajagatavad dividendid.
Võrreldes kodumaise rõivatootja Baltikaga, mida aastaid tagasi mu portfellist samuti leida võis, on Apranga käive ja kasum viimasel ajal ilusti plussis. Tõsi, firmade tegevus on küll erinev, kuid lõpptarbija sama.
Kasvu üha raskem püüda. Äripäeva vanu uudiseid sirvides märkan aga üha sagedamini pealkirju „Apranga käive kasvas visalt“ ja „Apranga kasum püsis muutumatuna“. Nihe paigalseismise poole on toimunud just viimase aasta jooksul. Mullu kasvas käive küll 8,5%, kuid puhaskasum oli samas suurusjärgus 2013. aastaga.
Kuigi firma neljanda kvartali käibenumbrid ületasid veidi LHV analüütikute ootusi, siis jäi nii bruto- kui tegevuskasum panga ootustele alla. Kasumi toppamist põhjendab firma konkurentsi tihenemise ning kulutuste kasvuga.
Majandustulemused peegelduvad ka aktsia hinnas, mis on aastaga langenud veidi üle 5%. Samas kerkis tulemuste avalikustamise järel hind reedel pea 2%, 2,77 eurole, ning Bloombergi küsitletud analüütikud on seadnud aktsia aastaseks hinnasihiks 3 eurot.
Strateegia paigas. Rõõm on näha, et eriti jõudsat kasvu püüab rõivamüüja Eestis, kus möödunud aastal paisutati käivet viiendiku võrra. Tõepoolest, kaubanduskeskustes jalutades märkab Apranga kauplusi nii Viru kui ka Kristiine Keskuses. Möödunud aastal jätkati Tallinnas hoogsat laienemist ja avati seitse uut poodi. Samas tuleb tõdeda, et Lätis ning Leedus on kasv pidurdunud. Sealne turg tundub juba täis olevat.
Viimasest aruandest jäi silma ka tõik, mis mulle heameelt valmistab. Nimelt on firma võtnud nõuks arendada äri- ja luksusbärandide müüki ning see strateegia tundub töötavat. Luksusbrändide nagu Hugo Boss ja Emporio Armani rõivaste müük kasvas mullu ligi 45% ja ärirõivaste brändide oma üle 67%. Kokku moodustavad need juba kolmandiku firma müügitulust.
Juhtkond tõdes, et juba käibe ja kasum kasv 2014. aastal on märkimisväärne tulemus, sest konkurents aina tiheneb ja soe talv pani kõigile rõivamüüjatele paraja põntsu. Samas kasvasid tegevuskulud aastaga kümnendiku võrra. Kuigi töötajate arv kasvab ja kulutuste kasv on loomulik, siis ei paista juhtkond pööravat kulude kokkuhoiule erilist tähelepanu.
Hoian aktsiat. Kui ma 2012. aasta mais ning augustis Apranga aktsiad soetasin, siis tegin seda eelkõige lootusega saada osa Balti riikide elanike rikkuse kasvust ja nende kulutustest rõivaste ostmisele. Samuti meeldis mulle dividend, millega on aktsionäre igal aastal poputatud.
Praegu jätkan oma hoia-strateegiaga. Seejuures aga arvestan, et rõivaäris konkurents aina tiheneb ning võitlus heade kaubanduspindade nimel on ränk. Firma loodab suurimat kasvu endiselt Eestist, kus tarbijate kindlustunne pole just kiita. Alati jääb ka rendihindade risk ja müügiõigusi andvad lepingud.
Sellegipoolest kavatseb firma tänavu kasvatada käivet 11% võrra ja avada 16-20 uut kauplust. Uute investeeringute maht ulatub 20-25 miljoni Leedu litini. Elame-näeme.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!