Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Apple valmistub sõjaks Teslaga

    Apple'i lipp lehvimas Londoni poe eesFoto: EPA

    Üha valjemalt on kuulda kuulujutte, et Apple võib tulevikus hakata ehitama oma autosid ning see on tekitanud palju elevust, aga ka hirmu.

    Google juba töötab oma auto kallal ning Apple'i võimalik tung autotööstusesse ilmestab, kuidas piirid autotööstuse ja tehnoloogiasektori vahel hägustuvad.
    Veebruari alguses hakkasid üha tugevnema kuulujutud, et Apple tõepoolest töötab auto kallal. Väidetavalt on Apple tõelises inimeste palkamise sõjas Teslaga, kelle peakontor asub kõigest paarikümne kilomeetri kaugusel. Asjaga kursis olevate inimeste sõnul ei palka Apple Teslast mitte niisama töötajaid, vaid inimesi, kelle eriala on otseselt autondusega seotud. 

    Apple'i käibed tuluallikate ja turgude kaupa

    TuluallikadiPhone 60,3%iPad 13,9%Mac 12,3%iTunes/tarkvara/teenused 9,2%Lisaseadmed 3,4%iPod 0,9%

    TurudPõhja- ja Lõuna-Ameerika 37,9%Euroopa 22,6%Hiina 18,6%Jaapan 7,7%Ülejäänud Aasia 4,6%Ülejäänud jaemüük 8,5%

    Allikas: Apple'i viimase 4 kvartali aruanded

    Kuulujuttudele lisas hoogu veebruari keskel ilmsiks tulnud uudis, kuidas Apple meelitas endale Mercedes-Benzi Põhja-Ameerika arendusüksuse tegevjuhi. 
    Wall Street Journali allikate andmeil kiitis Apple'i tegevjuht Tim Cook autoprojekti heaks peaaegu aasta tagasi ning määras seda juhtima tootedisaini asepresidendi Steve Zadesky. Zadesky on endine Ford Motori insener, kes aitas juhtida iPodi ja iPhone'i loonud tiime. Väidetavalt sai Zadesky loa moodustada 1000-liikmeline meeskond ning kaasata projekti inimesi üle kogu Apple'i. Allikate sõnul on praegu see tiim uurimas erinevaid robootika lahendusi, metalle ja materjale, mis on tihedalt seotud autotööstusega. Neid jutte on kinnitanud ka Financial Times läbi enda allikate. 
    Juhuslikult on praegu käimas ka Genfi autonäitus ja sealgi on üheks suurimaks kõneaineks firma, kes ei ole üldsegi kohal - Apple. 127 aastat sisepõlemismootorit täiustanud autotootjad on Apple'i kuulujuttude tõttu väidetavalt mures, kuna neil tekib küsimus, kas neil on endiselt parimad võimalused luua tuleviku auto. 
    Pole enam ammu saladus, et arvutid valitsevad üha suurema osa auto üle ning nende aina tihedam integratsioon mitte ainult nutitelefonide, vaid kõiksugu nutiseadmetega on loomas üha enam võimalusi tehnoloogiafirmadele ning muutmas neid autotootjate konkurentideks. 
    Tehnoloogia uuringufirma Gartner asepresident Thilo Koslowski ütles intervjuus Fortune'ile, et nende hinnangul on nüüd käimas võiduajamine autotootjate ja tehnoloogiafirmade vahel, kes saab järgmise generatsiooni autode n-ö aju kontrollida. 
    “Autotootjad jagunevad seejärel kaheks: need, kes oskavad selle ajuga ise ümber käia, ja need, kes lubavad mõnel tehnoloogiafirmal ligi pääseda auto ajule. Need firmad tõusevad järgmise viie aasta jooksul esile,” ütles Koslowski. 
    Seega ilmselgelt on tarkvarafirmad nagu Apple ja juhita autot välja töötav Google ehmatanud autotootjaid, sest neil on võime luua innovatsiooni ja uusi käibeallikaid. 
    Autotootjate jaoks on hirmutavaks teguriks ka Apple'i suurus. Õunafirma turuväärtus on hetkel kolmveerand triljonit dollarit. See on rohkem, kui kokku panna Daimleri, Volkswageni, Renault', Peugeot', Fiat Chrysleri, Fordi ning General Motorsi turuväärtused! 
    Daimleri tegevjuhi Dieter Zetsche sõnul pole võidujooks tuleviku auto loomisel veel õieti alanudki ning hetkel pole selge, millist rolli selles hakkavad tehnoloogiafirmad etendama. “Me peame üritama aru saada millisel määral on need firmad abistavad, millisel määral muutume neist sõltuvaks ja millisel määral oleme konkurendid,” ütles Zetsche Reutersile. 
    Isegi kui Apple ei tule enda autoga kunagi välja, siis aktsia hinnale võib see ikkagi positiivselt mõjuda. Morgan Stanley avalikustas esmaspäeval analüüsi, milles väidab, et Apple'i turuväärtus võib ainuüksi nende juttude najal ja auto ootuses tõusta aastaga triljoni dollarini. Lisaks tõstis firma ka Apple'i aktsia hinnasihti. 
    Kui varasem hinnasiht oli 133 dollarit, millest Apple oli esmaspäeval vaid nelja dollari kaugusel, siis uus hinnasiht Morgan Stanley arvutuste kohaselt on 160 dollarit. Optimistlik stsenaarium näeb ette lausa tõusu 190 dollarini, mis teeb panga analüütikust Katy Hubertyst Wall Streeti ühe kõige optimistlikuma analüütiku Apple'i suhtes. 
    “Me oleme veendunud, et tulevate aastate jooksul saavutab Apple autotööstuses olulise rolli,” kirjutas Huberty enda analüüsis. 
    Huvitava arvutuste käiguga tuli läinud nädalal välja Morgan Stanley autoanalüütik Adam Jonas. Tema sõnul on autoturu suurus umbes 10 triljonit dollarit ning aastane potentsiaalne käive uute sõiduautode puhul küündib umbes 1,6 triljoni dollarini. Võrdlusena tõi ta välja, et nutitelefonide koguturu suurus on umbes 400 miljardit. Kui Apple'il õnnestuks kas või veerand uute autode turust enda alla haarata, siis nende potentsiaalne käive võrduks kogu nutitelefonide turu suurusega. 
    Aga mitte kõik analüütikud ei kiida praegusel hetkel Apple'it. Saksa investeerimispank Berenberg Bank prognoosib Apple'i hinnale üle 50% langust, kuna õunafirma on nende hinnangul liiga sõltuv iPhone'ist. Analüütik Adnaan Ahmad toob välja, et 70% firma käibest ja 85% tegevuskasumist tuleb iPhone'ide müügist ning ühel hetkel jõuab “suurte numbrite seadus” ka Apple'ile järele. Ta prognoosib, et telefonide väljavahetamistsükkel aeglustub ning iPhone'i müügikasv muutub negatiivseks. 
    Apple Watchis ei leia analüütik ka midagi erilist, kuid autosektorisse laienemist ta toetab. Ahmadi sõnul peaks Apple ära ostma Tesla Motorsi. Oma analüüsi käigus määras Ahmad Apple'i aktsia hinnasihiks 60 dollarit, mis teeb isegi kõige pessimistlikemale ootustele silmad ette. Esmaspäeval sulgus Apple'i aktsia 129,09 dollari peal.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.