Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nike on sõiduvees
Nike'i toodete populaarsus on kasvutrendis.Foto: epa
Tänu spordijalatsite tugevatele müüginumbritele Põhja-Ameerikas, ületasid maailma suurima spordikaupade valmistaja Nike’i kolmanda kvartali tulemused analüütikute ootusi.
Ettevõtte puhaskasum kasvas läinud kvartalis mullu sama perioodiga võrreldes 16%, 791 miljoni dollarile ehk 89 sendile aktsia kohta. Bloombergi analüütikute konsensus prognoosis kasumiks 84 senti aktsia kohta.
Nike'i tulemusi on aidanud parandada raskustes Hiina allüksuse ümberkorraldamine ja kasu on toonud seegi, et tarbijad kasutavad üha enam spordirõivaid ja –jalatseid igapäevaste tarbekaupadena. Trend aitas ettevõttel kasvatada Põhja-Ameerikas müüki 6% võrra, 3,25 miljardile dollarile.
Ettevõtte käive kasvas kolmandas kvartalis 7%, 7,5 miljardile dollarile ja jäi pisut alla analüütikute poolt prognoositud 7,6 miljardile.
Nike'i tulemusi väljaspool USA turgu, kust tuleb enam kui pool kontserni käibest, kimbutas tugevnenud dollar. Lääne-Euroopas kasvas müük läinud kvartalis 10%, kuid ilma euro languseta dollari vastu, oleks müügikasv olnud 21%.
Nike'i aktsia on täna eelturul tulemustele rallinud juba ligi 4,7%, 102,93 dollarile.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.