Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: Lufthansasse investeerimine jäi uitmõtteks

    Investor ToomasFoto: Anti Veermaa

    Lufthansa tütarfirma GermanWingsi lennukiga juhtunud katastroofi järel käis mul peast läbi mõte, et võiks spekuleerida ja osta natukene Lufthansa aktsiaid, kirjutab Äripäeva loodud investor Toomas.

    Suurte katastroofide järel tabab investoreid paanika ja nad tormavad katastroofis kannatada saanud ettevõtte aktsiaid müüma. Nii juhtus ka vahetult pärast viimast lennuõnnetust Lufthansa aktsiaga, mis info avalikuks saamise järel tegi jõnksu alla.
    Emotsioonid ei ole aga kunagi head abimehed investeerimisotsuste langetamisel ja seetõttu võib investorite paanika olla pikaajalises perspektiivis hea ostukoht. Seda siis, kui sektor või konkreetne ettevõte on äriliselt tugev.
    Jagub erinevaid näiteid
    Ajaloost on olemas nii positiivseid kui negatiivseid näited, kuidas katastroofid on lennufirmade äri mõjutanud. Neid kirjeldas The Guardian pärast möödunud aasta suvel Ukraina kohal toimunud Malaysia Airlinesi lennukatastroofi. Näiteks USA odavlennufirma ValuJet nimetas end pärast 1996. aastal juhtunud õnnetust ümber AirTran Airwaysiks ja suutis lahti saada halva turvalisuse mainest. Teine näide on Šveitsi rahvuslik uhkus SwissAir, mida tabas katastroof 1998. aastal, kuid mis sellest samuti edukalt välja tuli.
    Nii hästi ei läinud aga näiteks USA Trans World Airlines'il, mis ei suutnud toibuda 1996. aasta katastroofist ja pankrotistus 2001. aastal. Teine firma, mis ei suutnud end päästa, oli samuti ameeriklaste Pan Am. Ettevõte suutis küll pärast 1988. aasta Lockerbie katastroofi mõne aasta vastu pidada, kuid kukkus kokku 1991. aastal, sest ei suutnud end kasumlikult majandada järsult kallinenud naftahinna ja majanduslanguse tingimustes.
    Õnnetuse põhjus karm
    Tavapärane on see, et lennufirmad uuendavad pärast õnnetusi kaubamärki või vahetavad nime, värvivad lennukid üle ning muudavad logosid. Lufthansa puhul on oluline, et õnnetusse sattus nende üks odavlennufirmadest, mille kaubamärk ei ole nii tuntud kui emafirmal. Vaatamata sellele loobusin aga kiusatusest õnnetuse järel Lufthansa aktsiaga spekuleerida pärast seda, kui selgus lennuõnnetuse põhjus. Piloodi tahtlik lennuki alla kukutamine on kõige halvem põhjus, mis võib üht lennufirmat tabada. Tõenäoliselt satub Lufthansa nüüd kriitika alla ning nende kaubamärgi usaldusväärsus kannatab. Lisaks veel võimalikud kahjunõuded hukkunute peredelt.
    Lufthansasse ma seetõttu kindlasti ei investeeri. Samas ei tähenda see aga, et kogu lennundussektor võiks olla out, sest Lufthansa probleemidest võivad lisanduvate reisijate näol saada kasu konkurendid. Lennundussektor tervikuna on alates 2013. aastast näidanud häid tulemusi. Kasvu on toitnud suured ümberkorraldused tööstuses, mis on muutnud kogu sektorit konkurentsivõimelisemaks ja suurendanud kasumlikkust. Positiivselt mõjutab lennufirmade tulemusi ka odavnenud nafta.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.