Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: GE kehvas tulemuses peitub üllatus

    Investor Toomas süveneb General Electricu tulemustesse.Foto: Anti Veermaa

    Reedel esimese kvartali majandustulemustega välja tulnud General Electric valmistas kehvade numbrite tõttu suure pettumuse. Täie tõe saamiseks peab aruandes sügavamale kaevama, kirjutab Äripäeva loodud investor Toomas.

    Esimeses kvartalis kahanes GE käive aastaga 12%, kukkudes 29,36 miljardi dollarini. Sama ajaga võeti vastu 13,57 miljardi dollariline kahjum, mis tulenes eelkõige GE Capitaliga seotud 16 miljardi dollarilisest kulust. Mõlemad numbrid jäid suurelt alla analüütikute prognoosidele. 
    Tehakse suuri muudatusi
    General Electric teeb firma 123aastase ajaloo üht suuremat strateegiamuutust, mil on lühiajaliselt suur mõju ettevõtte bilansile. GE müüb kõik oma kinnisvaraprojektid ning suure osa GE Capitalist, et keskenduda tööstustoodangule, kaasa arvatud energia, tervishoid ja lennundus. Firma on sihiks võtnud, et 2018. aastaks moodustavad need valdkonnad 90% ettevõtte tuludest. 2014 oli nende osakaal 57%. 
    Lühiajaliselt toob GE Capitali müük kaasa 16 miljardi dollarilise kulu, kuid aktsionäridele peaks see 2018. aasta lõpuks dividendidena juurde tooma 35 miljardit dollarit. Lisaks on õhus veel umbes 90 miljardit dollarit, mis jõuab investoriteni tänu Synchrony Financiali müügile. 
    Nüüd, mil GE müüb suure osa nii-öelda kõrvalärist maha, saavad nad rohkem keskenduda põhiäridele. Kui vaadata viimasest aruandest nende äride tulemusi, on GE päris heas seisus.
    Ülejäänud harud kasvavad kenasti
    Ilma GE Capitali müügi kuludeta teenis firma 33,1 miljardi dollarilise käibe juures 2,8 miljardit dollarit puhaskasumit. Suurim panustaja kasumisse oli firma lennundusharu, mis tõi 5,7 miljardi dollarilise käibe juures kasumina sisse 1,3 miljardit ehk 18% rohkem kui aasta eest. 
    GE energiaharu teenis kasumit 871 miljonit dollarit ehk 2% rohkem kui aasta varem. Käive küündis 5,7 miljardi dollarini. Tervishoiuharu teenis 4,1 miljardi dollari juures kasumit 587 miljonit dollarit. Lisaks tegid marginaalid tervisliku tõusu. Toodete ärikasumi marginaal paranes 1,2 protsendipunkti ning teenuste oma 0,7 protsendipunkti aastases võrdluses. Üldine brutokasumi marginaal suurenes aastaga 0,9 protsendipunkti. 
    UBSi analüütikute sõnul hakkavad investorid nüüdsest tähelepanu pöörama sellele, kui kiiresti suudab GE enda tööstusharu kasumimarginaale kasvatada ning nende hinnangul oli esimene kvartal selles valguses positiivne üllatus. 
    Seega hoiame järgmistes kvartalites marginaalidel silma peal. Mulle meeldib, et niigi suhteliselt tugev dividendimaksja võib tulevikus investoritele veelgi rohkem raha tagastada ja endiselt meeldib mulle nende seotus lennundusega, millele oodatakse aastakümnete kaupa tugevat kasvu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.