Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Igor Rõtov: ostsin Teslat mineviku vigade tõttu

    Äripäeva peadirektor Igor Rõtov ostis märtsis Tesla Motorsi aktsiaid.Foto: Andras Kralla

    Märtsi keskel USA elektriautode valmistaja Tesla Motorsi aktsiaid ostnud Äripäeva peadirektor Igor Rõtov põhjendas riskantsevõitu investeeringut sellega, et kahel korral varem on üksnes ettevõtete fundamentaalnäitajate usaldamine talle valusalt kätte maksnud.

    „Lühikese ajaga olen ma investeeringuga väga-väga rahul, aga mul on piisavalt kogemust, et lühikese aja põhjal mitte järeldusi teha,“ rääkis Rõtov, kes on alates 13. märtsi ostutehingust Tesla aktsiaga võitnud eurodes mõõdetuna üle 13% ja dollaripõhiselt rohkem kui 20%. „Arvan, et nii kaua, kui Teslat enda portfellis hoian, põhjustab see mulle suuri üleelamisi. Olen valmis, kui hind kukub mõne aja pärast ostuhinnast märksa madalamale tasemele,“ märkis ta.
    Kaalukeeleks sai sotsiaalne müüt
    Rõtov nimetas kolm põhjust, miks ta Teslasse investeeris: enda ajalooline kogemus, hea tegevjuhtkond ja ettevõtet saatev sotsiaalne müüt. Otsustavaks kaalukeeleks sai tema sõnul just viimane.
    „Olen näinud, kuidas Teslale reageeritakse sotsiaalmeedias ja milline kuvand sel on,“ toonitas ta. „Isegi siin Eestis, kui Tesla jookseb läbi mõnest Äripäeva uudise pealkirjast, siis Google Analyticsi põhjal on see kohe üks loetumaid lugusid, kuigi linnapildis on ainult üksikud Teslad ja Teslast kui laiatarbekaubast kaugeltki rääkida ei saa.“
    Rõtov selgitas, et kui suur hulk inimesi ettevõttesse usub ja kaubamärgi ümber on tekkinud müüt, siis võib sellel müüdil ka alust olla. See omakorda innustab tema hinnangul kõiki Teslaga seotud inimesi ettevõttesse rohkem panustama ja meelitab sinna juurde uusi andekaid talente.
    Täielik kõrbemine või suur võit
    Lisaks sellele innustasid Rõtovit Tesla aktsiaid ostma ka ettevõtte sümpaatne ja jõuline juht ning varem investeerimisel tehtud vead. Nimelt kaalus ta aastaid tagasi investeerimist Google'isse ja Apple'isse, ent kuna aktsia hind paistis tollal lootuselt kõrge, magas ta maha suurepärase võimaluse raha mitmekordistada.
    „Siis ma lubasingi endale, et kui järgmine kord näen midagi sellist, millel on samad indikaatorid olemas, siis ma vähemalt seda maha ei maga,“ tunnistas ta ja lisas, et Tesla aktsiate müügile ei hakka ta mõtlema enne, kui nende väärtus on vähemalt kahekordistunud. „Annan endale täiesti aru, et võrreldes igasuguste muude ettevõtetega tundub see räigelt ülehinnatud, võiks isegi öelda suhteliselt mõttetult kõrge riskiga aktsia. Ma võin sellega täielikult kõrbeda, aga võin ka väga suurelt võita.“
    Rõtov on enda sõnul aktsiatesse investeerinud 1997. aastast alates ning teeb keskeltläbi 5 tehingut aastas. Peale Tesla on tema portfellis muu hulgas Soome liftitootja Kone, Hiina internetikaubamaja Alibaba ja USA päikesepaneelide tootja First Solari osakud.
    „Väga suurt osa portfellist ei julge praegu aktsiatesse panna, sest aktsia hinnad on väga kõrged,“ nentis ta. „Mida aeg edasi, seda ettevaatlikumaks olen muutunud. Kasutan ka fonde ja suurema osa oma säästudest hoian praegu võlakirjades.“
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.