Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saksa autogigantide tihe heitlus - kes jääb peale?

    Mercedes-Benzi tootmine Ungaris. Foto: Bloomberg

    Aasta alguses ennustati Saksa autotootjatele hiilgavat tulevikku ja investoritel soovitati neisse panustada. Aeg on teha vahekokkuvõte ning heita pilk tulevikku.

    Kõige enam võivad rõõmustada need, kes panustasid Daimleri aktsiatele. Mercedes-Benzi sõidukeid tootva firma aktsia hind on aasta algusest kerkinud neljandiku võrra. Teised gigandid Volkswagen ja BMW jäävad sellest pikalt maha. Nende aktsia hind on tõusnud vastavalt 9% ja 7%.
    Kui veel märtsis saavutasid kõigi kolme firma aktsiad sarnaselt oma tipu, siis sealt edasi kujunes erinev trend. Kõige sügavama kukkumise on teinud BMW ning Volkswageni aktsia on samuti stabiilselt allapoole tulnud. Vaid Daimleri graafik paistab aprillist-maist küllaltki stabiilne.
    Kõige enam on tõusnud Daimleri aktsiaFoto: Äripäev
    Sõda käib Hiina turul
    Põhjust polegi tarvis kaugelt otsida. Kui varakevadel rallisid aktsiad Euroopa Keskpanga võlakirjade ostuprogrammi toel, siis nüüd on pilgud suunatud firmade majandustulemustele ja nende kasvuperspektiividele.
    Viimastel kuudel käib autotootjate vahel tihe heitlus turuosa võitmise nimel Hiinas. Kes lööb kellelt üle luksusautode müügiliidri positsiooni ja kel õnnestub langeva nõudlusega keskkonnas vee peal püsida. Tundub, et selles heitluses võidutseb Daimler, kelle Mercedes-Benzi mudelite müük Hiinas on ainsana kasvanud. Volkswageni kontserni kuuluv Audi, kes on siiani Hiinas luksusautode turuliider, oli juba sunnitud esialgsed 2015. aasta müügieesmärgid nurka viskama. Ka BMW oli juba kevadel sunnitud tootmist vähendama ja allahindlusi tegema, et vältida müümata jäänud sõidukite arvu.
    Sõidukite müügi kasvatamine maailma suurimal turul polegi enam nii lihtne ülesanne, sest juunis langes sõidukite müük Hiinas esimest korda viimase kahe aasta jooksul. Audi müük Hiinas langes juunis 5,8%, BMW müük 0,1%. Mercedese müük aga hüppas 39%. Daimleri juhtkonna kinnitusel oli Mercedese hinnapoliitika lihtsalt parem kui teistel konkurentidel.
    Maailma suurima luksusautode tootja BMW teatel võib kahanev nõudlus Hiinas sundida ümber hindama 2015. aasta sõidukiüksuse kasumieesmärke. Firma finantsjuhi Friedrich Eichineri kinnitusel ollakse aga siiski kindlad Hiina turu pikaajalises kasvupotentsiaalis, kuna inimesed omavad seal küllaltki vähe autosid, kuigi infrasutuktuur on hästi välja arendatud.
    Tihe konkurents tehnoloogiavallas
    Hiljuti sai BMW endale uue tegevjuhi, kes seisab lisaks hinnasõjale Hiinas silmitsi võimaliku konkurentsiga tehnoloogiafirmade poolt. Teadaolevalt kaaluvad Apple ja Google juba mõnda aega, kas ja kuidas siseneda autotööstusesse.
    Tehnoloogiafirmade plaanidest on teadlikud ka teised autotootjad, kes püüavad seetõttu võimalikult kiiresti suuri samme astuda. Daimleri juhatuse liige Wolfgang Bernhard ütles mõni aeg tagasi kohalikule pressile, et firma hakkab juba sel aastal testima isejuhtivaid veokeid. Kui kõik sujub, peaks tootmine algama 2-3 aasta jooksul. Bernhardi sõnul olevat Apple juba püüdnud Daimleri töötajaid üle meelitada.
    Tehnoloogiafirmad ja autotootjad on lubanud, et isejuhitavate sõidukite tehnoloogia peaks olema valmis 2020. aastaks. Tuleb aga arvestada, et suured kulutused uuele tehnoloogiale nagu isesõitvad autod ja elektrimootor rõhuvad autofirmade majandustulemusi. Need sunnivad hoolega kärpima kulusid teistes osakondades ja kaotama töökohti.
    Suurimat tõusu prognoositakse Volkswagenile.Foto: Äripäev
    Majandustulemused erinevad
    Teises kvartalis suutis analüütikuid ainsana üllatada Daimler, mille kasum hüppas aastaga 54% uuele rekordkõrgusele. Selle taga oligi peamiselt müügiedu Hiinas, mis firma juhi Dieter Zetsche kinnitusel kestab. „Kavatseme konkurentide hädad enda kasuks tööle panna,“ märkis Zetsche pärast tulemuste avalikustamist. „See on algus ajastule, mitte ühele tipule.“
    Juhil võib seekord ka õigus olla, sest Morgan Stanley analüütikute kinnitusel ületasid Daimleri teise kvartali tulemused ka kõige kõrgemad ootused. Ning see edu võib kesta veel viis-kuus kvartalit.
    BMW tegevuskasum kukkus teises kvartalis aastaga 3%, kuna automüügi taastumine Euroopas ei suutnud korvata müügi aeglustumist Hiinas. Firma käive kasvas samal ajal viiendiku võrra.
    BMW teatel oli kasumilangus siiski vaid väike tagasilöök ning tänavu oodatakse jätkuvalt rekordilist käivet ja maksueelset kasumit. Rolls-Royce’i, Mini ja BMW mudeleid müüdi juba teises kvartalis rekordiline arv.
    Volkswageni poolaasta tulemused avalikustati vaid päev pärast seda, kui selgus, et Saksa firma võttis üle Toyota positsiooni maailma suurima autotootjana. Kuigi Volkswageni ärikasum kasvas teises kvartalis aastaga 5%, siis anti tulemustes selge sõnum nõudluse langusele firma võtmeturgudel.
    Ettevõtte tulemustest torkas silma rida potentsiaalseid probleeme – raevukas konkurents, intressimäärade ja valuutakursside volatiilsus ja tooraine hindade kõikumine.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.