Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla juht näeb Volkswageni kriisist väljapääsu

    Tesla Motors tegevjuht Elon MuskFoto: Scanpix/Reuters

    Tesla loojal Elon Muskil on olemas nägemus, kuidas tema tehnoloogiapettusega kriitikatormi sattunud Volkswageni juhina toimiks.

    „Kui mina Volkswageni uus juht oleksin, oleks loogiline panustada kõige täiega puhastele sõidukitele. See oleks viis usalduse tagasivõitmiseks,“ tsiteeris Muski Rootsi majandusleht Dagens Industri, mille ajakirjanik oli kohal, kui Tesla läinud nädalal Hollandis tehase avas. Tehas asub Tilburgis ja selle võimsuseks on 450 autot nädalas. Kui üks vahetus lisada, siis 1000.
    Elon Muski hinnangul on süsinikdioksiidi heitmete vähendamise tehnoloogiaga jõutud piirini, kust palju kaugemale pole füüsiliselt võimalik enam edasi minna. Nii läksidki Volkswageni insenerid suure surve all pettuse teed. Ta usub, et „dieselgate“ ehk Volkswageni ümber puhkenud skandaal kiirendab elektriautode turule tulekut. „Ma usun, et kogu tööstus panustab lõpuks elektriautodele, hoolimata sellest, kas Tesla on olemas või mitte,“ ütles Musk.
    Frankfurdi autonäitusel oli Volkswageni grupil väljas kaks elektriautot Audilt ja Porschelt, mis mõlemad sihivad praegusi Tesla kliente.
    Üritades prognoosida, kui suur võiks olla elektriautode osakaal 2020. aastaks, ütles Musk, et see võiks olla paar protsenti kõigist toodetavatest autodest. Praegu on maailmas kaks miljardit sõidu- ja veoautot ning aastane tootmisvõimsus on ca 100 miljonit sõidukit. Nii võiks loota, et 2020. aastal toodetakse elektriautosid vähemalt mõned miljonid. Tesla siht on suurendada oma tootmine 2020. aastaks 500 000 autole.
    Küsimusele, kas elektriautode toetamist tuleks suurendada, vastas Musk, et midagi tuleks kindlasti teha, et korvata bensiini ja diisliga sõitvate autode varjatud toetused. Muski väide on, et nende autode heitmete puhul pole arvesse võetud kogu nende hinda, mis on oluliselt suurem.
    „Inimesed elavad vales arusaamises, et elektriautod saavad toetusi ja teised mitte. See ei ole nii,“ ütles ta. „Kõik bensiiniautod saavad toetust tänu sellele, et nad ei maksa süsinikdioksiidi eest õiget hinda.“
    Hinnakorrektsioon tuleks tema sõnul teha ka elektrijaamades, et ei saaks öelda, et elektriautole üleminek nihutab heitmeprobleemi lihtsalt elektrijaamade tasandile.
    Musk õigustab toetusi sellega, et elektriautode tootjal tuleb tehnoloogia arendamisel läbida mitu etappi. 2006. a pandi paika kolmeastmeline plaan – esmalt kallis auto piiratud koguses. See oli Roadster. Siis keskmises hinnaklassis auto – Model S – keskmistes mahtudes. Kolmas etapp on masstootmises auto madala hinnaga – Model 3 – mis tuleb turule arvatavasti 2017. aastal.
    Muski sõnul rahastavad rikkad inimesed, kes praegu enesele Tesla ostavad, masstootmisesse  mineva mudeli väljaarendamist.
    Kasumisse loodab Tesla jõuda 2020. aastaks. Selle aasta teises kvartalis sai firma igalt müüdud autolt 4144 dollarit kahjumit, võrreldes 2000dollarise kasumiga auto kohta 2013. ja 2014. a teises kvartalis.
    Tesla plaanib Muski sõnul Euroopas veelgi tehaseid avada. Põhjus on ka euro ja dollari vahetuskursi kõikumine, mis Muski sõnul on talle paras šokk olnud. „Raske on midagi planeerida, kui kõikumine on nii suur,“ ütles ta.
    Suurem osa Tesladest toodetakse praegu nn NUMMI vabrikus, Californias, mis on maailmas suuruselt teine vabrikuhoone Boeingi järel, kus GM ja Toyota omal ajal autosid tootsid. Muski sõnul kasutab Tesla olemasolevast pinnast praegu vaid väikest nurka. „Laienemiseks on ruumi küll,“ ütles ta.
    Financial Times kirjutas, et analüütikute hinnangul tuleb üle poole Tesla käibest praegu USAst, umbes 30% Euroopast ja 10% Hiinast, mis siiski saab perspektiivis olema suurima potentsiaaliga turg. Euroopas on Tesla suurim läbimurre toiminud Skandinaavias – 13% käibest hinnatakse tulevat Norrast. Prantsusmaal, Saksamaal ja Hispaanias on müük läinud visamalt.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.