Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BMW – autoskandaalist tõusev täht

    BMWFoto: epa

    Saksa autotööstus on Volkswageni heitmenäitude skandaali tõttu sattunud tõsisesse mainekriisi, mis ei ole jätnud puutumata ka neid, kellel pole asjaga mingit seost olnud.

    Näiteks BMW Groupi aktsia sattus Volkswageni juhtumi tõttu Ameerika mägedele. Samas on märkimisväärse ajalooga Saksa kvaliteetfirma müük viimastel aastatel korralikult kasvanud. Seetõttu ei tasuks investoritel praeguste probleemide tõttu BMWd veel maha kanda.
    Ühe õnnetus on teise õnn
    Kui tuli ilmsiks, et Volkswagen on oma diiselmootorite heitmenäitudega manipuleerinud, kukkus ettevõtte aktsia järsult. Ka teiste autotootjate aktsiad langesid kiirelt, kuna kardeti, et Volkswagen pole ainuke, kes pettis. Kardeti ka seda, et Euroopa regulaatorid karmistavad autotööstuse reegleid ning see mõjuks negatiivselt kogu sektorile.
    Volkswagen on aga Toyota järel suuruselt teine autotootja maailmas ja kui usalduskriisi tõttu ostetakse vähem Volkswageneid, hakatakse ostma rohkem teiste autotootjate mudeleid. Üks selline soosik võib olla ka BMW.
    Kohe pärast Volkswageni skandaali tehti test ka BMW diiselmootoritega. Rahvusvaheline puhta transpordi nõukogu (ICCT) testis BMW X5 diiselmudelit ning jäi tulemustega rahule. ICCT juht Peter Mock ütles Saksa ajalehele Spiegel, et BMW emissioonitesti tulemused olid head. Saksa autoajakiri AutoBild kirjutas, et BMW ei sarnane USAs häbiposti sattunud Volkswageniga, kuna puuduvad igasugused andmed selle kohta, et BMW oleks heitmenäitudega manipuleerinud.
    Usku BMWsse lisavad ka eelnevate kuude head tulemused. Septembris tegi Saksa autotootja müük rekordi, kasvades võrreldes möödunud aasta sama kuuga 7,8 protsenti, 215 000 sõidukini. Üheksa kuu tulemused suurenesid 7,5 protsenti, 1 644 810 sõidukini. Eriti märkimisväärne oli BMW müügi kasv Euroopas, kus möödunud kuul suurenes see 17,8 protsenti.
    „Vaatamata vastutuulele mõningatel turgudel, jätkab BMW Groupi müük stabiilset kasvu,“ kommenteeris BMW AG nõukogu liige Ian Robertson müügitulemusi. Aasias on BMW müük sel aastal suurenenud 4,3 protsenti, Ameerikas 7 protsenti. Mõni analüütik on küll avaldanud muret, et Hiina majanduskasvu nõrgenemine lööb augu ka BMW tulemustesse, kuid septembri rekordilist müüki vaadates näib, et autotootja suudab korvata Hiina turu puudujäägi muude turgudega.
    Aktsia tuli kolinal alla
    BMW aktsia on selle aasta tipust kukkunud 88 euro lähedale ehk peaaegu 30 protsenti. Märksõna on siin Hiina, mis on sel aastal näidanud end paljudele investoritele negatiivsest küljest. Kasinad märgid Hiina majanduskasvust ja jüaani devalveerimine on pannud üha rohkem hiinlasi loobuma lääne kaupade ostmisest, sest need on muutunud neile kallimaks. BMW müügi languse on tinginud ka asjaolu, et Hiina valitsus võttis 2012. aastal vastu altkäemaksuseaduse, millega keelati avaliku sektori töötajatel riigi raha eest luksusesemete ostmine. Hiina pööras niimoodi tähelepanu valitsusametnike korruptsioonijuhtumitele.
    Eelmisel nädalal andis Morgan Stanley BMW aktsiale ostusoovituse koos 96eurose hinnasihiga. Evercore ISI andis 19. oktoobril BMW aktsiale ostusoovituse koos 140eurose hinnasihiga. Samal päeval andis ostusoovituse ka Redburn Limited. Kuid leidub ka neid, kelle arvates jääb BMW aktsia esitus lähikuudel oodatust nõrgemaks. Näiteks Exane BNP Paribas soovitas 19. oktoobril BMW aktsiat hoopis müüa ning seadis hinnasihiks 81 eurot.
    BMW aktsia on P/E suhet 9,85 arvestades võrdlemisi odav. 36 analüütikust, kes BMWd katavad, soovitavad 12 aktsiat osta, 17 hoida ja 7 müüa. Analüütikute konsensus aktsiahinnale on 96,33 eurot, mis on umbes 10 protsenti üle praeguse aktsia hinna. Dividenditootlus on 3,3 protsenti.
    Tugev bränd automaailmas
    Märtsis avaldas Millward Brown oma iga-aastase nimekirja maailma kõige väärtuslikematest autobrändidest, kus BMW oli teisel kohal. Millward Brown hindas BMW brändi väärtuseks 26,3 miljardit dollarit, mis on 2 protsenti rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. Märkimisväärne on see, et Volkswagen asub samas nimekirjas alles kaheksandal kohal ning bärndi väärtuseks on hinnatud 9,2 miljardit dollarit. Nimekiri koostati selle aasta mais, enne Volkswageni skandaali ilmsikstulekut.
    BMW aktsia hind on selle aasta rekordkõrgest tipust suurelt kukkunud, kuid aktsia langus on viimastel kuudel peatunud. Autotootja tulemusi toetab hea müük Euroopas ja tänu sellele saavutati septembris rekordilised tulemused. Volkswageni skandaal heitis küll BMW-le varju, kuid viimane ei tooda ainult bensiini- või diiselautosid, vaid ka elektriautosid, mille järele on tulevikus oodata suuremat nõudlust. Aktsia P/E suhe on alla 10, mis näitab, et ettevõte on võrdlemisi odav.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.