Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla punnitab odavama auto poole

    Tesla Model SFoto: EPA

    Tesla Motors jätkab kuhjuva kahjumi ja kindla plaaniga tuua kahe aasta jooksul turule auto, mis oleks taskukohane suuremale hulgale inimestele. Firma kvartalitulemused aga näitavad, et Tesla teel on palju väljakutseid ja takistusi.

    Esimene ja praegu olulisim Tesla ees seisev ülesanne on suurendada autode tootmismahtu. See on ka investoritel ja analüütikutel tugevalt hambus ja paistab olevat üks peamisi Tesla aktsia suunda määravaid tegureid.
    Alles augustis oli firma sunnitud oma tänavuse tarnitud autode mahu prognoosi alandama 55 000 auto pealt minimaalselt 50 000-le. Investoritele see ei meeldinud ning Tesla aktsia kukkus loetud päevadega 16%.
    Aktsionäride õnneks oli Teslal sedapuhku positiivsemad uudised. Tesla tarnis kolmandas kvartalis 11 603 autot ehk 49% rohkem kui aasta tagasi samal ajal. Neljandas kvartalis prognoosib firma tarnida 17 000 kuni 19 000 autot, mis tähendab, et aastaga peaks firma positiivse stsenaariumi korral tarnima veidi üle 52 000 auto.
    Investorid ja analüütikud tervitasid neljanda kvartali prognoosi, sest tegu on oluliselt suurema numbriga kui kolmandas kvartalis ja annab kindlust, et firma püsib oma varasema aastaprognoosi piires. Tuleval aastal loodab firma tarnida juba 1600 kuni 1800 autot nädalas ehk suurendada tootmist aastas kuni 90 000 ühikuni. Tasub meeles pidada, et Tesla tegevjuht Elon Musk on lubanud 2020. aastaks tarnida pool miljonit autot aastas.
    Lisaks on neljanda kvartali prognoos ka signaal sellest, et uue luksusmaasturi Model X tootmismaht kogub hoogu. Tesla uus maastur jõudis turule kolmanda kvartali lõpus ja seega ei mõjutanud firma majandustulemusi.
    Model 3 jõuab turule kahe aastaga
    Uue mudeli tootmisega on seotud nii mõnigi väljakutse, mida Tesla üritab lahendada. Musk ütles tulemuste järel peetud konverentskõnes, et 99% Model X-ist on valmis suureks tootmismahuks, kuid see puudu olev 1% määrab autode valmimisaja. Firma on koguni nii kaugele läinud, et toodab ise keerulisi tagumise rea istmeid, mis on autotööstuses haruldus. Just need istmed takistavad firma teatel tarneaja kiirendamist.
    Samas kinnitas Musk, et praeguse plaani järgi peaks nende tehas Californias saavutama “normaalse” tootmisvõimsuse 2016. aasta esimese kvartali lõpuks.
    Uus maastur on aga vaid samm Tesla suurema eesmärgi poole, milleks on tuua turule laiemale üldsusele taskukohane elektriauto. Firma on investeerinud sadu miljoneid dollareid Model X-i arendamisse ning vajab selle müügist saadavat raha uue auto ja Nevada osariiki rajatava gigatehase arendamiseks. See tulu muutub järjest olulisemaks, kuna nende vaba raha hulk on suurte investeeringute tõttu pidevalt vähenenud. Kolmandas kvartalis tegi firma aktsiate lisaemissiooni 750 miljoni dollari väärtuses.
    Kõnes kinnitas Musk, et firma odavam auto, mis kannab nime Model 3, jõuab turule kahe aasta pärast. Selleks peab firma märgatavalt alandama autodes kasutavate akude hinda, mis osaliselt tuleneb mastaabisäästust tänu suurele tehasele Nevadas. Samuti peaks hinda alandama arenev tehnoloogia.
    Tesla jaoks on tegu üliolulise sammuga ning investorid ja analüütikud kahtlemata rõõmustavad Muski kinnituse üle, et Model 3 tuleb välja juba 2017. aastal.
    Varsti sõidavad kõik autod ise
    Viimastel nädalatel on meedias palju tähelepanu pälvinud Tesla autopiloodi tehnoloogia, mis suudab autot ise joonte vahel hoida ning pidurdada ja kiirendada. Autonoomsed autod on tulevikutehnoloogia, mis osaliselt on juba kohal. Musk on kahtlemata üks neist figuuridest, kes mõistab selle tehnoloogia olulisust.
    “Lõpuks muutuvad kõik autod isesõitvateks,” ütles Musk. Tema sõnul on 15-20 aasta pärast iga uus auto autonoomne. Tesla puhul saabub see aeg palju varem, lisas Musk. “Kui su auto pole isesõitev, siis see on umbes sama nagu omada hobust,” ütles Musk. “Seda tehakse puhtalt sentimentaalsetel kaalutlustel.”
    Seni, kuni Model 3 pole turule jõudnud, ei maksa Teslalt suurt kasumit oodata. Firma kolmanda kvartali puhaskahjum küündis ligi 230 miljoni dollarini ja on kasvanud viimased seitse kvartalit järjest. Käive on sama ajaga kasvanud umbes 50%.
    Tesla aktsiaFoto: Miguel Alvarez
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.