Maria Šarapova magus kommiäri

06. veebruar 2016, 14:30

Maria Šarapova Maria Šarapova
Foto: epa

Venemaa tipptennisist Maria Šarapova on lisaks säravale tennisekarjäärile ka edukas ettevõtja.

„Valmistume selleks, kui ta sportlaskarjäär on läbi,“ lausus Šarapova agent Max Eisenbud mõni aeg tagasi peetud Austraalia lahtistel tennisemeistrivõistlustel. „Meie plaan on Sugarpovast teha elustiilibränd,“ avalikustas ta, viidates Maria Šarapova ettevõttele. Mees lisas, et lisaks praegusele kommiärile võiks Sugarpova brändi alt poelettidele jõuda ka kodutarbed ning rõivad.

Kommidest šokolaadini

Seni on Sugarpova brändi alt poelettidele ilmunud vaid kommid, nüüd tahab Šarapova oma magusavalikusse kaasata ka šokolaadi. Sobivat šokolaadivabrikut, mis tema brändi šokolaadi tootma hakkab, otsinud tennisetäht suisa 15 kuud, kirjutab Forbes.

„Lõbus oli kõike proovida,“ meenutab Eisenbud ning lisab, et lõpuks sai otsustatud Euroopa šokolaaditootja kasuks. Eisenbud uskus, et järgneva paari aasta jooksul peaks kommi- ja šokolaadiäri tähendama Sugarpovale 20 miljoni dollari suurust käivet. Mitmekordse Grand Slami turniiri võitja agent leiab, et seejärel tahetakse kaasata ettevõtesse investoreid ning veelgi laieneda.

Šarapova on Sugarpova ainuomanik ning Eisenbudi sõnul on tennisist investeerinud ettevõttesse seitsmekohalise summa jagu raha. Ettevõte teenib küll kasumit, ent kogu raha pannakse praegu selle alla, et firma kasvaks ja areneks.

Alustas tänu vigastusele

Kuigi Šarapova oli juba noore tennisistina veeretanud ideed hakata ettevõtjaks, tuli suur võimalus selleks alles siis, kui ta õlavigastuse tõttu mitme kuu pikkuse võistluspausi pidi tegema. „Olin 21 aastat vana ega teanud, kas enam kunagi tennist mängida saan. Samas olin ma teeninud piisavalt raha, et ei peaks elu lõpuni tööl käima ning saaksin toetada ka oma vanemaid,“ vahendas Reuters tennisisti sõnu.  

„Samas, ma armastan töötamist, mulle meeldib õppida. Ma poleks iial arvanud, et vüiksin kommiärisse minna. Ma ei teadnud kommidest muud kui seda, et magus mulle väga meeldib,“ jutustas Šarapova. Alustuseks pani tennisist kommiäri alla 500 000 dollarit.

Komeedina tennisetaevasse

Maria Šarapovast sai suur staar peaaegu üleöö, kui ta 17aastasena Wimbledoni turniiri võitis. Sellest ajast on Šarapova kuulunud naistennisistide edetabeli tippu.

Lisaks edule tennises on Šarapova sõlminud reklaamlepinguid, nende seas nii Nike’i, Tag Heueri kui Porschega. Vähe sellest, ta on ka konkurentsitult kõige populaarsem tennisemängija sotsiaalmeedias: Facebookis on 28aastasel Šarapoval 15 miljonit jälgijat.

Sama suurt edu naudivad ka tema kommid: ainuüksi eelmisel aastal müüdi viis miljonit Sugarpova kommikotti. Kasv on märkimisväärne: 2012. ehk ettevõtte ava-aastal müüdi 250 000 kommikotti. Sugarpova komme müüakse 30 riigis.

„Me kasvame liiga suureks,“ lausus Eisenbud, kes lisas, et kui Šarapoval poleks nii palju tegemist spordis, ostaks ta tõenäoliselt ka mingi moeettevõtte - täpsustamata, missuguse.

Šarapova ise on öelnud, et spordi ning ettevõtluse kokkusobitamine on tema jaoks ajaliselt üsna keeruline. „See on midagi, mille kallal peab vaeva nägema,“ ütles ta. „Pärast seda, kui võitsin Wimbledoni, tehti mulle mitmeid pakkumisi. See polnud mulle alguses kuigi mugav,“ avaldas tennisist ja lisas, et lõpuks ta ikkagi harjus ning hakkas enda ümber meeskonda ehitama.

Kommikriitika

Kuigi Šarapova kommiäri tundub edukalt minevat, on ka siin tagasilööke. Kuna tegu on tippsportlasega, on paljud kriitikud viidanud, et magusaäri on sportlasele kohatu, arvestades, kui suur probleem on maailmas ülekaalulisus. Šarapova tõrjub süüdistusi.

„See on arusaadav. Ma ei tea, kas see on aus kriitika, ent ma mõistan seda. Ainus viis sellele vastata on aga see, et ma olen sportlane, kes teab, mis on kehale hea ning mis mitte. Tervena püsimine on tippsportlase jaoks üks olulisemaid asju. Teisest küljest ma tean, et igaühele meeldivad kommid, mulle samuti,“ lausus Šarapova telesaates CNBC Meets.

„Alates sellest, kui olin väike tüdruk, olen ma õigesti toitunud. Hommikul sõin putru, sellele järgnes treening,“ kirjeldas tennisetäht ja lisas, et päeva lõpus oli tal alati hea meel midagi magusat põske pista, sest see oli justkui tasu tehtud töö eest.

Jälgi Investor Toomast sotsiaalmeedias
Investor Toomase uudiskiri

Telli viimased börsiuudised oma meilile. Liitu Investor Toomase uudiskirjaga:

* E-mail:

* Nimi:

Täname, et tellisite Investor Toomase uudiskirja!

Saatsime teie e-posti aadressile liitumise kinnituskirja.

Kui kinnituskiri pole teieni jõudnud, kontrollige, kas sisestasite aadressi õigesti. Küsimuste korral võtke ühendust online@aripaev.ee.

Tellitud uudiskirjast saate loobuda iga saadetud uudiskirjaga.

Seotud lood
Märksõnad

Toimetaja valik

potapenko 09:45 29. mai 2016

"Eesti kauplused, hotellid ja kohvikud on jubedad!"

3 Venemaal julgete väljaütlemistega kultusstaatusse tõusnud Dmitri Potapenko andis hävitava hinnangu Eesti jaekaubandusele.
09:00 28. mai 2016

Cherry 10 õppetundi

Arvamused

Sisuturundus

Fotod ja videod

Investor Toomas

Investor Toomase portfelli hetkeseis:

250 933 €

RAHA

21%

AKTSIAD

79%
Aktsiaportfelli graafik
1k
6k
1a
5a
max
 
Portfelli uuenemise samm 1 päev

Ühisinvesteerimine

Börsiuudised

Skano
16:46 27. mai 2016

Skano kukkus miinusesse

13:39 27. mai 2016

Lenovo pettis ootusi

11:25 27. mai 2016

LHV aktsia murrab uusi tippe

Indeksid

Indeks
Periood

Tallinna börs

  % EUR
Arco Vara--
Tallinna Kaubamaja--
Silvano Fashion--
Merko Ehitus--
Harju Elekter--

Uudised

15:15 27. mai 2016

Soome keskmine palk kasvas

14:20 27. mai 2016

Mis Cherryga juhtus?

13:27 27. mai 2016

SEB: tööturg on surve all

Kasulikud


Äripäev meenutab


Kõik eramaja ehitusest 2016

Kuidas teha maja targaks?

Äri eduks

Äripäeva kliendiblogi

    Konverentside laadimine

Kasulikud pakkumised

Autorollo afäär

Rosimannus

Suur ülevaade: kuidas kõik toimus

Äripäeva TOPid

Palga TOP

Rikaste TOP

Dividendide TOP

Gaselli TOP

TOP 100

Juubel

Vabalt!

Edulugu nimega Sylvester

Paberlehe PDF

Täname
Täname, et teatasite sobimatust kommentaarist.

Sulge
Saada vihje
Äripäev ootab lugejatelt vihjeid huvitavate ja põnevate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Äripäevas. Vihje saatja võib jääda anonüümseks.