Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    USA ekspordib naftat kõikjale

    Naftatanker Seaqueen saabumas Rotterdami sadamasseFoto: epa

    Möödunud on kolm kuud ajast, mil kaotati 40 aastat kestnud nafta ekspordikeeld. Selle mõju globaalsele naftaturule on juba näha.

    Muuhulgas on naftakompaniid Exxon Mobil ja China Petroleum and Chemical Corp liitunud sõltumatute tarnijatega, et eksportida USA naftat, kirjutab Bloomberg.
    Energy Aspectsi naftaanalüütik Amrita Sen lausus, et kuna USA naftaeksport kogub hoogu, mõjub see turgudele hirmutavalt.
    Naftatankerid USA naftaga on jõudnud näiteks Saksamaale, Prantsusmaale, Hollandisse, Iisraeli, Hiina ning Panamasse. Naftafirmade sõnul on ka teised sihtkohad võimalikud, tarnemahud Euroopasse ning Vahemere-piirkonda suurenevad.
    Siiski tundub, et USA naftaekspordi mahud jäävad tulevikus tagasihoidlikuks ning moodustavad vaid marginaalse osa suurte naftagigantide nagu Saudi Araabia, Iraani, Iraagi ning Venemaa tarnete kõrval. Ent isegi kui nii, ei saa märkimata jätta, et USA naftaeksport siiski kasvab, tanker tankeri haaval.
    USA naftasadamate üks suuremaid operaatoreid Enterprise Products Partners LP teatas sel kuul investoritele, et esimeses kvartalis plaanitakse nii nafta kui ka naftakondensaatide keskmist päevast eksporti tõsta 165 000 barreli võrra. Seda on 28 protsenti rohkem kui möödunud aastal.
    Odavam transport
    Üks USA naftaekspordi suurendamise põhjuseid on madalad transpordikulud. Nimelt kehtivad nii raudtee kui ka torujuhtme kaudu transporditavale naftale madalad maksud, mistõttu on odav naftat Texasest, Oklahomast ning Põhja-Dakotast Mehhiko lahe ääres asuvatesse sadamatesse liigutada. Teine põhjus on aga see, et USA nafta on Brenti naftaga võrreldes odavam, mis tähendab, et tarnijatel on naftat ühest Atlandi ookeani äärest teise kasulik transportida.
    Nafta suurenenud eksportimine tähendab ka vähenevat survet nafta hoiustamismahtudele: Energiainformatsiooni Administratsiooni andmeil on 92,5 protsenti USA nafta hoiustamismahutitest täis.
    Texasest Sitsiiliasse
    USA naftaekspordikeeld kehtestati pärast 1974. ja 1974. aasta naftakriisi, mil OPECisse kuuluvad Araabia maad kehtestasid USA vastu embargo. See tegi USA majandusele palju kahju ning näitas, kuivõrd suures sõltuvuses on USA majandus impordist.
    Enne seda, kui naftaekspordi keeld kaotati, müüs USA väljapoole vaid 500 000 barrelit naftat päevas. Piirkonnad, kuhu naftamüük oli lubatud, olid reguleeritud föderaalseaduses.
    USA suurtootja Exxon Mobil oli esimene, kes USAs toodetud naftat mujale tarnis. Maran Sagitta naftatanker reisis Texasest Itaaliasse Sitsiiliasse.
    Eelpool mainitud arenguid silmas pidades võib tekkida uus turuolukord. Naftafirmad hakkavad eksportima USA naftat, et seda siis mujal ladustada ning seejärel hinna tõustes kallimalt müüa. Näiteks on tooraine edasimüüja Gunvor Group eesmärgiks võtnud 600 000 barreli nafta tarnimise Panama hoiustamisterminali. Millalgi peaks see nafta jõudma aga tõenäoliselt Euroopasse.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.