Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kolm põrsakest ja üks must lammas

29. juuli 2016, 08:15
Google teenib rikkalikult enda reklaamiäri pealt.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160729/BORS/160729737/AR/0/google.jpg

Sel nädalalal avalikustas teise kvartali tulemused hulk suuri tehnoloogiafirmasid ja sellest võib järeldada, et Facebook, Google ja Amazon on üha kindlamalt haaramas maailma enda embusse. Paraku peab alati pundis olema ka must lammas.

Alphabet/Google

Endiselt harjub maailm faktiga, et Google on nüüd tütarfirma ja börsil on noteeritud haldusfirma Alphabeti aktsiad. Iseenesest tundub see mõnevõrra isegi tobe, sest peaaegu kogu Alphabeti käibe genereerib Google.

Google’i reklaamiäri läheb hästi, sest üha rohkem ettevõtteid ostab reklaami läbi nende ja üha rohkem inimesi klikib neil reklaamidel. Ühtlasi on Google suutnud edukalt murda mobiilseadmete turule, kuhu järjest suurem hulk kliente on liikunud. See võimaldab näidata Alphabetil sedavõrd vintsket käibekasvu nagu 21% läinud kvartalis.

Üle poole Google’i otsingutest tehakse mobiilseadmete peal. Uuringufirma Kenshoo andmeil kasvas teises kvartalis mobiilseadmete otsingutele suunatud reklaamiraha aastaga 63%, samas kui otsingutega seotud reklaamirahad tervikuna kasvasid vaid 10%.

Google’i ainus häda selles vallas on fakt, et ühe reklaami kliki hind mobiilis on odavam kui tavaarvutil ning see jätkab langustrendi. Teises kvartalis alanes ühe kliki hind aastases võrdluses 7%, väitis Google.

Põhimõtteliselt on Alphabeti näol tegu puhtalt reklaamiettevõttega, sest sealt tuleneb peaaegu kogu kasum ja käive. Ettevõtte teised projektid toovad käibena imevähe sisse ja viivad kordades rohkem raha välja. Alphabeti kõik teised harud kokku teenisid käibena 185 miljonit dollarit, kuid tegevuskasum paisus 859 miljoni dollarini. Lisaks suurenesid ettevõtte üldkulud 20%, 15,5 miljardi dollarini ehk käibega samas tempos. Investorid hakkavad sel numbril järjest rohkem silma peal hoidma.

Facebook

Maailma suurim sotsiaalvõrgustik on enda börsielu esimesest konarlikust aastast üle saanud ja tundub praegu peaaegu pidurdamatu. Käive kasvas aastases võrdluses ligi 60% ning nende kasumlikkus on muljetavaldav.

Facebookil on 1,71 miljardit igakuist kasutajat ning 1,1 miljardit igapäevast kasutajat, ja see number jätkab kasvamist. Praegu tundub, et Facebooki kasvule tõmbab piduri peale vaid inimkonna piiratud hulk.

Ühtlasi on Facebookist saanud Google’i kõige tõsisem konkurent. Teenitud 6,2 miljardist 84% tuli mobiilseadmete reklaamidest. Kuigi Google kontrollib endiselt umbes 31% umbes 187 miljardi dollarilisest ülemaailmsest digireklaamide turust, siis Facebook on varastanud neilt kolm protsendipunkti viimase kahe aastaga ning omab 12% turust, selgub uuringufirma eMarketer andmetest.

Facebook endiselt ei avalikusta, palju nad Instagramist raha teenivad, kuid analüütikud prognoosivad aastaseks käibeks umbes 2,5 miljardit, mis oleks kümnendik Facebooki prognoositavast kasumist. Tasub veel meeles pidada, et Facebookile kuulub üle miljardi kasutajaga WhatsApp, mida nad pole üldse monetiseerima veel hakanud. Potentsiaal on suur.

Amazon

E-kaubandusfirma oli viiendat kvartalit järjest kasumis ja teatas teisest järjestikusest rekordkasumist. See annab investoritele lootust, et Amazon on lõpuks muutunud püsivalt kasumlikuks ja enam ei suunata kogu vaba raha toodete ja taristu arendamiseks.

Jätkuvalt on helgeim koht Amazoni aruandes Amazon Web Services, mis pakub pilveülest arvutusvõimsust teenusena. Kvartalis oli käive 2,89 miljardit dollarit, kasvades aastaga miljardi jagu. Amazoni käibeprognoos on samuti oodatust parem.

Peamine murekoht on tõusvad tarnekulud, mis viimase kolme kvartaliga on aastases võrdluses tõusnud 42%, 37% ja 44% ning selgelt edestanud käibe kasvu. Sellega võitlemiseks on firma üha rohkem võtnud üle tarnega seotud osi, liisides lennukeid ja ostes veoautosid kauba vedamiseks.

Twitter

Twitteri tulemused olid sedavõrd kehvad, et Wedbush Securitiesi analüütik Michael Pachter nimetas Twitteri sotsiaalmeedia Yahooks. Kes pole veel kuulnud, siis 15 aastat tagasi maailma üks võimsamaid tehnoloogiafirmasid olnud Yahoo müüdi läinud nädalal 4,8 miljardi dollariga Verizonile.

Twitteri suurim probleem on asjaolu, et nad ei suuda uusi inimesi juurde meelitada. Kolme kuuga kasvas uute igakuiste kasutajate arv vaid kolme miljoni ehk 1% võrra. Kokku on neil 313 miljonit igakuist kasutajat.

Väheste kasutajate liitumisel on raske veenda ettevõtteid end reklaamima Twitteris ja just nii ongi läinud. Twitteri reklaamitulu kasvas aastaga vaid 18% ja kasv on kahanenud viimased üheksa kvartalit järjest. Aastal 2014 kasvas Twitteri reklaamitulu teises kvartalis 130%.

Olukorra tõsidust ilmestab ka fakt, et Twitter toob turule rea reklaame, milles üritatakse inimestele selgitada, mis Twitter täpselt on ja mida seal teha saab. Tänavu 10. sünnipäeva tähistanud tehnoloogiafirma kohta on see päris nukker. Samal ajal on juba uued konkurendid nagu Snapchat kuklasse hingamas ning vanad rivaalid nagu Instagram ja Facebook kaugel, kaugel ees.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. July 2016, 08:28
Otsi:

Ava täpsem otsing