Tallinkilt suur pettumus, aktsia langes

11. august 2016, 14:30
Tallinki tulemused jäid ootustele alla.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160811/BORS/160819935/AR/0/AR-160819935.jpg

Tallinki puhaskasumi ootamatult suur langus teises kvartalis valmistas aktsiat katvatele analüütikutele korraliku pettumuse. Laevafirma aktsia hind langes värskete majandustulemuste peale 5,8% võrra.

LHV vanemanalüütik Joonas Joost tõdes, et Tallinki teise kvartali majandustulemusi prognoosides oldi tagantjärele hinnates mitmeski aspektis liialt optimistlikud ning puhaskasumi tegelik langus oli oluliselt järsem kui oodati.

Tallinki puhaskasum langes teises kvartalis mullu sama ajaga võrreldes 65,7% võrra, 9,8 miljonile eurole. LHV analüütikud ootasid teises kvartalis 24,3%-list puhaskasumi langust, mis tähendanuks 21,6 miljoni euro suurust puhaskasumit ning Swedbanki analüütikud prognoosisid 13,35 miljoni euro suurust puhaskasumit.

Kulud kasvasid oodatust kiiremini

Joosti sõnul eeldati, et Tallinki teise kvartali käive jääb eelmise aastaga võrreldes pisut madalamaks eelkõige tulenevalt madalamatest prahtimistuludest. Samuti sellest, et madalamate kütuse hindade positiivne mõju ei kajastu brutokasumi kasvus, kuna on lisandunud olulisi kulusid (Superstari prahtimiskulu ning Silja Europa opereerimise kulud – toim) ning et turundus- ja üldhalduskulud kasvavad võrreldavas suurusjärgus reisijate arvu kasvuga, mille tõttu ärikasum langeb 5,3%.

Peale selle prognoositi, et eelmise aasta kõrge finantstulu sel aastal ei kordu ning seetõttu langeb puhaskasum oluliselt, 24,3% võrra.

„Kui jätta välja finantstulu, mis vastas üldplaanis ootustele, siis kõiges muus kujunesid tulemused oodatust nõrgemaks,“ nentis Joost. „Käibe langus osutus mõnevõrra oodatust suuremaks, lisandunud kuludel oli prognoositust suurem negatiivne mõju brutokasumile ning turundus- ja üldhalduskulud kasvasid oodatust oluliselt rohkem.“

Käibe langus osutus suuremaks ka Swedbanki analüütikute prognoosidest, kes ootasid mullusega võrreldes 2% suurust langust. Tegelikult langes aga Tallinki käive teises kvartalis 3,4% võrra, 245,2 miljonile eurole.

Veeti rohkem reisijaid

Tallink vedas teises kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kokku 2,4 miljonit reisijat. Ehkki seda on 2,8% rohkem kui eelmise aasta teises kvartalis ning veetud kaubaveoühikute arv kasvas 7,3% võrra, siis Swedbanki analüütikud märkisid juba enne tulemuste avaldamist, et veomahtude kasv võib olla osaliselt tingitud odavamatest piletihindadest. Nende hinnangul on kütusehinnad langenud ja konkurendid on võimelised hindu langetama, samal ajal kui vajadus täita märtsis Tallinna-Helsingi liinil sõitmist alustanud reisilaev Silja Europat on tõenäoliselt lisanud hinnasurvet. „3%-line reisijate arvu kasv Silja Europa lisamisest on tõenäoliselt liiga väike, et korvata lisandunud võimekusega kaasnev kulude kasv,“ möönsid analüütikud.

Värskes vahearuandes märgib laevafirma juhtkond, et kontserni põhitegevuse käive kasvas teises kvartalis tänu suuremale pardamüügile, mida toetas suurem reisijate arv, kuid kogutulemust mõjutasid oluliselt madalamad prahtimise tulud seoses laevade Regina Baltica ja Silja Festival müügiga ning Silja Europa prahilepingu lõppemisega.

Selle majandusaasta tulemusele avaldab ettevõtte teatel mõju ka reisilaeva Superstar müügi-tagasiprahtimise tehing ning nende äritegevuses toimunud muutuste tulemusel on teises kvartalis madalamad amortisatsiooni- ning intressikulud kuid kõrgemad tegevuskulud.

Silja Europa aitas turuosa kasvatada

Aruandes selgitatakse, et uue veeldatud maagaasil (LNG) töötava kiirlaeva Megastar turule tulekuks valmistumiseks järgmisel aastal, toodi reisilaev Silja Europa Tallinna-Helsingi liinile. See omakorda on võimaldanud ettevõttel suurendada oma turuosa Tallinna-Helsingi liinil mullusega võrreldes 2% võrra 57%-ni.

Tallinki teatel oli Eesti-Soome vaheliste laevaliinide segmendi teise kvartali kasumlikkus madalam võrreldes eelmise aasta sama perioodiga seoses kiirlaeva Superstar prahtimise kulu, reisilaeva Silja Europa madalama kasumlikkuse ja reisilaeva Baltic Queen korrapäraste hooldustöödega.

Laevafirma netovõlg vähenes teises kvartalis 6,2 miljoni euro võrra ja oli kokku 466,2 miljonit eurot, netovõla ja EBITDA suhe oli teise kvartali lõpu seisuga 2,9. Finantskulu suurenes kokku 4,3 miljoni euro võrra peamiselt valuuta- ja intressi tuletisinstrumentide ümberhindlustest.

Intressikulud vähenesid laenude graafikujärgsetest ja laevade müügiga seotud ennetähtaegsetest tagasimaksetest. Samas suurendasid intressikulusid võlakirjainvestoritele 2016. aastal suuremate omakapitali väljamaksete loa eest makstud ühekordsed tasud summas 1,5 miljoni eurot.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. August 2016, 14:36
Otsi:

Ava täpsem otsing