Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamiturg tippjalgpallis on hüppeliselt kasvanud

    Mõõtu võtavad Manchestert United ja Leicester City.Foto: epa

    Tippliigades mängivate jalgpalliklubide särgireklaamist saadavad tulud kasvasid möödunud hooajal kolmandiku võrra ning moodustavad enamiku meeskondade reklaamitulust.

    Economisti andmetel said Inglismaa kõrgliigas (Premier League) mängivad jalgpalliklubid hooajal 2015/2016 särgireklaami müügist pärit tulu rohkem kui 330 miljonit eurot. Kui kõik reklaamitulud kasvasid möödunud hooajal Inglismaal 12%, siis särgireklaami kasv oli üle 30 protsendi.
    Särgireklaamidelt teenitava tulu kasv on märgatav ka mujal maailmas. Võrreldes 2010. aastaga on need Euroopa kuues suurimas jalgpalliliigas kahekordistunud. Kokku teenisid kuus suurimat kõrgliigat särkidelt eelmisel hooajal 830 miljonit eurot.
    Populaarsus meelitab sponsoreid
    Reklaamitulude suurenemisele on kaasa aidanud jalgpalli vaadatavuse ning ülekannete kättesaadavuse suurenemine. Mängu massidesse jõudmisele aitab kaasa ka mitu uudset voogedastust pakkuvat lahendust. Huvi jalgpalli vastu on võrreldes teiste spordialadega üha suurem. Näiteks lõppenud Euroopa meistrivõistluste finaali Portugali ja Prantsusmaa vahel vaatas rohkem kui 300 miljonit inimest ning seda on kolm korda rohkem kui ameeriklaste Super Bowli.
    Ekspertide hinnangul on jalgpalli oluliselt atraktiivsemaks muutnud Leicester City eelmise hooaja tiitlivõit Inglismaa kõrgliigas ning suur vaadatavus on reklaamiturule toonud ka uusi tulijaid arenevatelt turgudelt. Näitena tuuakse välja Tai jaekett King Power, mille logo vaatab valitsevate Inglismaa meistrite särkidelt vastu hoolimata sellest, et Suurbritannias pole ühtegi ketti kuuluvat poodi. See tähendab, et tänu üle maailma populaarseks muutunud Inglise jalgpallile loodetakse end reklaamida ka nendel turgudel, kus tegelikult tegutsetakse.
    Reklaamitulu loodetakse aga veelgi suurendada. Näiteks plaanib rahvusvaheline jalgpalliliit FIFA luua maailmameistrivõistluste tarbeks regionaalsete sponsorite süsteemi. Selle kohaselt poleks toetajad enam seotud MMi kui kaubamärgiga, vaid reklaam muutuks piirkonnapõhiseks. Nii loodetakse suurvõistlust toetavate ettevõtete arvu rohkem kui kahekordistada.
    „Oma logo panemine särkidele on turniiri või konkreetse sündmuse toetamisest kasulikum, sest nii jõuab see igale poole, kus meeskond mängib,“ kirjeldati Economisti artiklis uue süsteemi eeliseid. Samuti on reklaamiostjatele tulus klubijalgpalli toetamine, sest meeskonnad saavad skandaalide tõttu meediapilti isegi siis, kui tulemused pole kõige paremad või mõni tippmängija, kes võiks reklaamikandjana hästi mõjuda, on vigastatud. See on ka põhjus, miks näiteks Nike sõlmis Inglismaa kõrgliigas mängiva Chelsea'iga 12 aasta pikkuse ning 600 miljonit naela väärt sponsorlepingu.
    UEFA reeglid teenivad reklaamiturgu
    Reklaamitulu aitab klubidel täita ka Euroopa Jalgpalliliidu (UEFA) finantsilise ausa mängu reegleid. Viimaste kohaselt ei tohi klubi kolme hooaja lõikes mängijatele kulutada üle 30 miljoni euro rohkem, kui meeskond teenida suudab. Vastasel juhul ootavad meeskonda trahv ning piirangud Euroopa hinnatuimas Meistrite Liigas mängimisel. Soov reeglitega kooskõlas tegutseda seab klubid aga sõltuvusse sponsorrahast.
    Lisaks on reklaamiostjad hakanud olukorda ära kasutama ning sõlmivad klubide poolt vaadatuna järjest kahjulikumaid lepinguid. Sponsorraha suurus seatakse üsna tihti sõltuvusse meeskonna tulemustest jalgpalliväljakul. Näiteks Leicester Cityle lõi Premier League’i võit tänu reklaamitulule võimaluse hankida rohkem kui 50 miljoni naela eest uusi mängijaid.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.