Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maksusoodustus paneb hiinlasi autosid krabama
Geely auto autonäituselFoto: epa
Hiinlased on asunud autosid ostma ning seda mitte paksenenud rahakoti tõttu, vaid hoopis hirmust ilma jääda magusast maksusoodustusest.
Hiina Sõiduautode Assotsiatsiooni andmeil kasvas augustis nii sõiduautode, linnamaasturite kui ka mitmeotstarbeliste sõidukite müük aastases võrdluses 24,5% võrra, 1,8 miljonini. Aasta esimese kaheksa kuu jooksul müüdi Hiinas kokku 14,2 miljonit autot, mis on võrreldes eelmise aasta sama ajaga 13% enam.
Hiinlased pole neljarattalisi endale soetama asunud järsult suurenenud sissetuleku tõttu. Tegelik põhjus on praegu veel kehtiv maksusoodustus, mis vähemasti praeguste andmete kohaselt selle aastaga lõpeb. Nimelt on Hiina valitsus meelitanud inimesi eemale võimsa mootoriga autodest ning teinud maksusoodustuse väiksema võimsusega mootoriga sõidukitele.
Lisaks maksudele muudavad uue auto soetamine hiinlaste jaoks eriti magusaks ka erinevad sooduspakkumised, mida autopoed teevad.
Sanford C Bernsteini analüütiku Robin Zhu andmeil on praegu näha, et eeltellimuste arv on nõnda suur, et on jõudnud juba mõjutada ka toodetavate autode arvu. “Me ootame nõudluse kasvu kuni aasta lõpuni, mis peaks kokkuvõttes toetama ka aastast kasvu,” lisas ta.
Augustis suurenesid näiteks General Motorsi müüginumbrid 18% võrra, Nissani omad 17% jagu. Ford Motorsi müük kasvas aga 22% võrra. Kohalikud tootjad Guangzhou ja Geely nautisid vastavalt 31% ja 39% suurust müügi kasvu.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.