Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kolm venda, kes tahavad Teslale ära teha

    Kreisel ElectricFoto: Kreisel Electricu kodulehekülg

    Kolm Austria venda tahavad oma akude tehnoloogiaga Teslale ja Elon Muskile tuule alla teha.

    Vennad Johann, Markus ja Philipp Kreisel on loonud omanimelise ettevõtte Kreisel Electric, mille eesmärk on luua akusid, mis oleksid kiiremad ja võimsamad kui Tesla, kirjutab Bloomberg.
    Noormeeste sõnul saavad nad suurtelt autotootjatelt kokku umbes 20 tellimust päevas ning kõik on seejuures huvitatud, et kolm austerlast just nende heaks töötaksid. Nendega on ühendust võtnud BMW, Volkswagen ning ka McLaren Automotive. Kõik kolm on võtnud eesmärgiks teha kannapööre ning traditsioonilised sisepõlemismootorid vahetada välja elektriliste vastu.
    “Kogu tööstus otsib ning meil on tegelikult lahendus olemas,” kiidab 37aastane Markus Kreisel. “Ettevõtted võtavad meiega ühendust ning pakuvad meile projekte. Meile äri tegemise viisi vaadates meil tegelikult konkurente polegi,” jätkas ta.
    Kreisel Electric tegutseb praegu garaažis, kus noormehed testivad erinevaid akusid ning muid elektrilisi põhikomponente, mis on mõeldud autodele, paatidele ning lennukitele. Ja vennad ei tee üksnes suuri sõnu: paljud ettevõtted on olnud valmis võtma ette tee Freistadti, Viinist 200 kilomeetri kaugusele asuvasse väikelinna, et nende akusid ka testida. Juba on akud läinud ka tootmisesse ning Austriasse on kerkimas esimene akude tehas. Tootmine peaks algama järgmise aasta teises kvartalis. Tehases peaks töötama hakkama umbes 70 inimest.
    Elektriautod tulevad ja jäävad
    Bloombergi analüütiku Colin McKerracheri hinnangul näitab Kreiseli vendade edu vana ärimudeli vaikset kadu: kui kunagi tegid suured autotootjad kõik ise, siis nüüd hakkavad suured tegijad kampa võtma ka väiksemaid.
    Kreisel Electricu ärimudel on lihtne: nad toodavad akusid ning muid elektroonikavidinaid tellimustele, mis on suuremad kui 10 000 autot.
    “Me oleme sõlminud juba lepingud kahe ettevõttega, kusjuures üks neist on suurem kui Tesla ning on võimeline kahe aastaga tootma 100 000 autot,” vihjas Markus Kreisel, ent ei täpsustanud, missuguse autotootjaga on tegu.
    Kreiseli sõnul on ettevõte patentinud oma laserkeevituse ning termojahutuse tehnoloogia, mis võimaldab kasutajal akude võimsusest viimast võtta ning annab seega Tesla ees eelise.
    “Kui algseadmete valmistajail võtab see aega kaks aastat, suudame meie sama asja teha ära nelja kuuga,” lausus Kreisel.
    Ettevõte teatas möödunud kuul, et nad on saanud esimese tellimuse VDL Groepilt, et toota akusid 2000 Mercedese minibussile.
    “Me valisime Kreiseli, kuna nad on loonud väga hea aku, mille osad patenditud tehnoloogiad on paremad kui Teslal,” lausus VDLi ärijuht Erik Henneken. “Kreisel on dünaamiline idufirma ning nad on väga professionaalsed. Nad kasvavad kiiresti, ent suudavad säilitada kontrolli oma tegevuse üle,” lisas ta.
    100 000 auto unistus
    Kuna tulevikus hakkavad tellimused veelgi kasvama, langevad Kreiselite hinnangul ka akude hinnad. Kui praegu maksab aku kilovatt-tund 140 dollarit, siis mõne aja pärast kukub see 100 dollarini.
    “Müügihind suurema kui 100 000 auto puhul oleks ilmselt juba alla 100 dollari kilovatt-tunni kohta,” lausus ta. “Kahjuks keegi 100 000 autot veel ei tooda,” lisas ta.
    100 000 auto piiri ei ennusta Kreisel saabuvat enne 2019. aastat, mis ajaks on Tesla oma toodangut oluliselt suurendanud ning Saksa autotootjad on samuti turule jõuliselt sisenenud. “Me müüme järgmisel aastal palju elektrimootoreid. Meie klientideks on mitmed suured autotootjad, kes toodavad tippvõimsusel,” vihjas Kreisel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.