Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PRFoodsi käive langeb
PRFoodsi kalatooted.Foto: Erik Prozes
PRFoodsi käive on sellel aastal tublisti langenud, selgub ettevõtte börsiteatest.
PRFoodsi kolmanda kvartali auditeerimata konsolideeritud käive langes eelmise aasta sama ajaga võrreldes 7,2 protsenti 10,5 miljoni euroni. 2016. aasta esimese 9 kuu käive kahanes 7,7 protsenti ja oli kokku 30,5 miljonit eurot.
„Käibe langus on tingitud sellest, et me oleme loobunud madalama marginaaliga toodetest. Samuti on toorainete hinnad olnud kõrged, mille tõttu on neid raskem kätte saada. Tulemusi mõjutas ka jaemüügi kaubanduskettide kampaaniate sagedus,“ teatas ettevõte oma börsiteates.
"9 kuu käive on kooskõlas PRFoods kogukäibe prognoosiga, mis on 2016. aastaks 45 miljonit eurot," lisas ettevõte.
Ainuke tootegrupp, mille puhul PRFoods suutis käivet kasvatada, oli kala ja kalafilee tooted. Seal kasvas käive 8,3 protsenti (+1,1 miljonit eurot). Kõige enam langes käive „muude kalatoodete“ grupi puhul (-1,7 miljonit eurot ehk 26,3 protsenti).
Sihtturgude lõikes kasvas käive 9-kuulisel perioodil kõikides riikides peale Soome. Soomes langes käive 14,3 protsenti, Eestis kasvas käive 15,7 protsenti ja muudes riikides ulatus käibekasv 240 protsendini. Soome müük moodustab aga lõviosa terve ettevõtte müügitulust (kokku 82,7 protsenti).