Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maailma suurimad tagasikutsumised

    Matteli BarbiedFoto: EPA

    Samsung Galaxy Note 7 skandaal on kõigil värskelt meeles, ent tegelikult on ajaloohämarustes palju teisigi nii-öelda tagasikutsumisi, mis kunagi sama suurt furoori põhjustasid.

    Galaxy Note 7 on sel nädalal meedias väga palju figureerinud ning plahvatama ja suitsema kippuva telefoni tõttu on Samsung teatanud, et lõpetab Note 7 tootmise ning manitseb inimesi telefoni olemasolul selle kiiresti välja lülitama. Tõsi, Samsungi telefoni tagasikutsumine on tehnoloogiamaailma üks suuremaid ning tõsisemaid. Analüütikud on hinnanud, et skandaali tõttu kaotab ettevõte 9,5 miljardit dollarit. Ettevõte on ise teatanud, et on vähendanud kolmanda kvartali kasumiprognoosi 2,3 miljardi dollari võrra.
    Singapuri ülikooli eksperdi turundusosakonna ekspert Srinivas Reddy märgib intervjuus Bloombergile, et 10 punkti skaalal hindab tema kahju ettevõttele 4-7 punkti vääriliseks. Siia on sisse arvestatud nii majanduslik kui ka maine kahju. Ta rõhutas, et Samsungi plahvatav-suitsev telefon pole mitte kedagi ära tapnud ning ettevõtte jaoks on praegu olulisim keskenduda oma uutele tegemistele ning võimalikult kähku uue ja hea tootega turule naasta.
    Paljud inimesed on Samsungile andnud skandaali tõttu väga karmi hinnangu. Siiski tuleks meeles pidada, et tegu pole kaugeltki esimese taolise skandaaliga. Ajaloost leiab taolisi mitmeid.
    Ford sattus skandaali. Autohuvilised on kindlasti kuulnud Ford Pinto õnnetust saatusest. Aastal 1971 välja antud kompaktauto tagaosal oli suur disainiviga, mis põhjustas kütuselekkeid ning isegi plahvatusi. Nõnda võis toona USA teedel ja parklates kohata sõidukeid, millele oli kirjutatud huumorivõtmes silt “Hoia mu autost eemale, ma olen plahvatusohtlik!”. Ford oli seetõttu aastal 1978 sunnitud tagasi kutsuma 1,5 miljonit Pintot. Õige pea auto tootmine ka lõpetati.
    Takata turvapadjad. Ajaloo suurim autode tagasikutsumisega seotud skandaal on aga seotud Takata turvapatjadega, mis pidid algselt olema revolutsiooniliselt turvalised ning kaitsma inimesi, kui nood avariisse satuvad. Õnnetuseks on Takata turvapatjade kehva kvaliteedi tõttu hukkunud 16 inimest.
    Peamised toiduained. Tagasikutsumistega ei tohiks kindlasti seostada üksnes tehnoloogiat. USAs on korduvalt tagasi kutsutud tooteid nagu kana, veiseliha või maapähklivõi, põhjuseks reeglina ebahügieenilised tootmistingimused. Aastal 2009 tuli näiteks uudis, et Peanut Corp of America kasutas maapähkleid enam kui 800 tootes, mis olid nakatunud salmonellaga. Selle tagajärjel suri 9 inimest ning haigestus enam kui 700. Tegu on USA ajaloo ühe suurema tagasikutsumisega. Skandaali tõttu läks ettevõte hingusele ning selle juht vanglasse.
    Valuvaigisti Tylenol. Aastal 1982 pidi Johnson & Johnson tagasi kutsuma 31 miljonit purki Tylenoli valuvaigisteid, kuna 7 Chicago piirkonna elanikku olid surnud tablettide tagajärjel, mis sisaldasid tsüaniidi.
    Laste nukud. Ka lapsed pole ohtlikke ühendeid sisaldavate asjade eest kaitstud. Mattel kutsus aastate eest tagasi 21 miljonit Hiinas valmistatud nukku, kuna need sisaldasid 180 korda lubatust suuremat kogust pliivärve. Kui lapsed peaksid kogemata seda alla neelama, võib see põhjustada näiteks ajukahjustusi või koguni surma.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.