• OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 03.11.16, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rosneft hiilib Indiasse

Rosneft ja BP loodavad Indiasse oma tanklad rajada, vahendab Bloomberg.
India lipp.
  • India lipp.
  • Foto: EPA
Praegu teevad India kütuseturul ilma riiklikud kompaniid, kes pole eraettevõtteist konkurente näinud juba kümnendi jagu. Riiklikud kompaniid omavad India kütuseturul 90% suurust turuosa.
India kütuseäri väärtuseks loetakse 117 miljardit dollarit, mistõttu nii Rosneftil kui ka BPl on, mille nimel tegutseda. BP on praegu Indiasse rajanud juba 3500 tanklat. Rosneft, kes omandas möödunud kuul ettevõtte Essar Oil, on seni püsti pannud 2700 tanklat ja loodab peagi lisada veel 2600 kütusejaama.  
“Konkurents turul peaks elavnema, kuna turule sisenevad eraettevõtted ja rahvusvahelised firmad,” ütles S&P Global Ratingsi alla kuuluva osakonna CRISIL juht Rahul Prithiani. Analüütikud usuvad, et kuigi eraettevõtted saavad turuosa juurde, jäävad domineerivaks jõuks siiski riiklikud firmad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Huvi India vastu on üles näidanud ka Prantsuse naftatootja Total ja Saudi Araabia riiklik naftafirma Saudi Aramco. India turul juba tegutsevad ettevõtted, näiteks Shell, on teatanud, et plaanivad tegevust laiendada.
India kütuseäri muutus suurtele naftaettevõtetele atraktiivseks möödunud aastal, mil India peaminister Narenda Modi valitsus kaotas diislikütuselt hinnaregulatsioonid. Seega on ettevõtted vabad ise diislikütusele hinna määrama ja see muudab ka konkurentsi turul. Lisaks on indialased on hakanud ostma rohkem autosid, kaubikuid ja mootorrattaid.
Rahvusvaheline Energiaagentuur usub, et aastaks 2040 on India maailma kiiremini kasvava naftatarbimisega riik.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 7 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele