Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Starbucks laieneb jõuliselt Hiinas
Hiina keskklass võtab üha kiiremini omaks kohvikultuuri ning seetõttu kinnitab Starbucks riigis üha kindlamalt kanda.
Starbucks plaanib järgmise viie aasta jooksul oma poodide arvu Hiinas kahekordistada ning selle käigus luua üle 10 000 uue töökoha.
“Järgmise viie aasta jooksul loome me kindlasti üle 10 000 uue töökoha ja avame igal aastal 500 poodi. Aastaks 2021 oleme eesmärgiks seadnud Hiinas 5000 kauplust,” ütles Starbucksi Hiina osakonna juht Belinda Wong, lisades, et kõik see on alles algus ning ettevõte tahab Hiinas ka edaspidi jõuliselt laieneda. Juhul, kui planeeritu teoks saab, on Hiina Starbucksi jaoks USA järel suuruselt teine turg.
Esimene Starbucksi pood avati Hiinas 1999. aastal ning sellest ajast on kohvikultuur hiinlastes tasapisi juurdunud. Kuigi tops kohvi on veel üsna kallis (Shanghais maksab latte üle 4,4 euro), on sellest kujunenud omamoodi staatuse sümbol. Keskklassi inimese jaoks on Starbucksi topsiga tänaval jalutamine pigem hea elujärje näitamine, keskmise töölise jaoks on aga vähemalt praegu veel tegu äärmise luksusega, mida aeg-ajalt endale lubada võib.
Hiinas on küllalt laienemisruumi, kommenteeris Wong. Ta märkis, et kuigi suurlinnades Pekingis, Shanghais ja Shenzhenis on Starbucksi kohvikud juba olemas, on sealgi veel kõvasti ruumi, kuhu kohvikud rajada.