Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Apple pole enam maailma väärtuslikem bränd

    Kas Apple'i edu hakkab hääbuma? Foto: epa

    Brand Finance’i värskest uuringust selgub, et Apple on aastaid talle kuulunud maailma vääruslikuma brändi tiitli kaotanud ning selle pälvis endale Google.

    Apple troonis edetabeli tipus aastail 2012-2016, tõustes esikohale 2012. aastal kaheksandalt kohalt. Toona jäi teisele kohale Google ning kolmandale Microsoft. Möödunud aastal moodustasid esikuuiku Apple, Google, Samsung, Amazon, Microsoft ning Verizon.
    Brand Finance’i uuringus seisab, et Google’i brändi väärtus kasvas aastaga 24% võrra 109,4 miljardi dollarini. Samas Apple’i brändi väärtus vähenes koguni 27% jagu, 145,9 miljardilt dollarilt 107,1 miljardile. Google jõudis viimati maailma väärtuslikuma brändi tiitlini 2011. aastal.
    Sel korral tuuakse Google’i puhul esile selle stabiilne ja kindel ärimudel kui ka kasvavad reklaamitulud. Uuringus kiidavad autorid ettevõtet ka selle poolest, et Google suudab tulla välja uudsete lahendustega ning selle najal edukalt kasvatada ka oma tulubaasi.
    Apple’i kohta Brand Finance nõnda positiivseid arenguid ei näe. Uuringufirma juht David Haigh märkis, et Apple’il pole õnnestunud säilitada oma tehnoloogiline eesrindlikkus, samuti ollakse liiga sõltuvad iPhone’i müügist. Samuti ei ole ettevõttel erilist edu Hiina turul, kus ei suudeta võistelda kohalike konkurentidega.
    Selle aasta edetabelis järgnesid Google'ile ja Apple'ile Amazon, AT&T, Microsoft, Samsung, Verizon, Wallmart, Facebook ning esikümne lõpetab Hiina pank ICBC.
    Uuringu järgi on maailma mõjuvõimsam bränd Lego. Ettevõte kaotas selle tiitli möödunud aastal Disneyle, ent on brändi suutnud tänu filmidele ning litsentsiõiguste müügile tugevana hoida ning kannab seda edasi ka tulevastele põlvedele.
    Uuringust selgub huvitavate trendidena ka asjaolu, et Hiina pangandusbrändid on kokku rohkem väärt kui USA omad. Samuti on nii Coca-Cola, Pepsi, McDonald’si, KFC kui Subway brändide väärtused kahanenud, kuna inimesed harrastavad üha tervislikumat eluviisi. 
    Brand Finance teeb brändiuuringuid alates 2007. aastast. Brändi tugevust hinnatakse eri kriteeriumite alusel: analüüsitakse nii investeeringuid turundustegevusse, brändi üldist tuntust inimeste seas, lojaalsust brändile, töötajate rahulolu ettevõttega ning ettevõtte üldist mainet. Brändi tugevus omakorda pannakse võrdlusesse ettevõtte majandustulemustega, et välja selgitada, kui suure osa käibest toob ettevõttele just selle bränd.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.