Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vene turg pillub Carsbergile kaikaid kodaraisse
Carlsberg teatas, et kuigi Ida-Euroopa ja Venemaa turgudel valitseb praegu üpris keeruline olukord, on ettevõte oma tuleviku suhtes optimistlik.
Carlsbergi juht Cees ’t Hart ütles, et neljandas kvartalis valmistas pettumuse eeskätt Venemaa turg ning sealne seadusemuudatus, mis keelab ära õlle müügi suuremas kui 1,5-liitrises plastpudelis. Seadusemuudatuse eesmärk võidelda alkoholiprobleemidega. Seadus hakkas õlletootjaile kehtima alates aasta algusest, poodides ei näe “õllepomme” enam alates 1. juulist.
“Kolmandas kvartalis võis näha tugevaid tulemusi, ent neljandas kvartalis olime juba seadusmuudatuseks ette valmistumas ning seega müük vähenes,” kommenteeris ta. Carlsbergi müük Venemaa langes möödunud aastal kokku 1-2%, kusjuures müük langes enim just neljandas kvartalis.
Hart märkis, et käesolevat aastat silmas pidades väheneb õllemüük Venemaal seadusemuudatuse tõttu ilmselt 5% jagu. Ettevõtte üldiste tulemuste kohta märkis ta, et kindlasti mängivad majandustulemustes rolli globaalsed sündmused, kuid kõige tähtsam on siiski tarbijate kindlustunne. “Me näeme, et tarbijate kindlustunne on Venemaal jätkuvalt nõrk ning sellest lähtuvalt ootame me ka selle aasta tulemusi,” kommenteeris Hart.
Carlsbergi kogukasum möödunud aastal oli 4,49 miljardit Taani krooni, mis on veidi rohkem, kui analüütikud olid prognoosinud. Sellest hoolimata on aktsia hind täna langenud 2,78% võrra, kuna neljanda kvartali müügitulemused ettevõtte kolmel põhiturul ei vastanud analüütikute ootustele.