Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Statoili juht: ujume vastuvoolu, sest head kriisi ei saa raisata

    Norra naftahiiglase Statoil tegevjuht Eldar SaetreFoto: epa

    Norra naftahiiglase Statoil tegevjuht Eldar Saetre ütles, et naftahindade järsk langus tuli paljudele tootjatele suure üllatusena.

    Norras toimunud Swedbanki iga-aastasel energiakonverentsil, ütles Saetre, et paljud naftatootjad unustasid ära väga tähtsa asja. „Paljud jäid loorberitele puhkama, kui nafta hind oli 100 dollari barreli juures. Paljud unustasid ära, mis sektoris me oleme, ja see on naftaturg, mis on tsükliline. See on kõige tähtsam asi, mida naftaturu kohta teada, kui tegutseda tootjana,“ sõnas Saetre.
    Tänast olukorda kirjeldas ta erakordsena
    „Oleme kolmandat aastat järjest olukorras, kus investeeringud aina langevad. Nii pikka langust pole kunagi olnud. Kuid praegune olukord loob ka häid võimalusi, sest kuigi paljud on enda investeeringuid vähendamas, on Statoil neid hoopis suurendamas. Järgnevatel aastatel plaanime investeerida miljardeid kroone. Meie ujume vastuvoolu, sest me ei lase head kriisi raisku. Tegemist on kord eluaja jooksul avaneva võimalusega,“ ütles Saetre.
    Nafta hind oli eelmise aasta jaanuaris 27 dollarit barrel ning praeguseks on sealt tasemelt tõusu olnud peaaegu 90 protsenti. Saetre sõnul ei anna see põhjust rahuloluks, sest suurim väljakutse polnud kriis ise, vaid sellest taastumine.
    „Praegu pole aega puhata, vaid vaadata, mis tulevik võib tuua. Oleme alustanud tulevikku investeerimist ning keskenduda tuleb efektiivsuse tõstmisele. Võimalusi tuleb leida isegi siis, kui barrel maksab 27 dollarit. Tuleb olla paindlik, see on kõige tähtsam. Ma rõhutan, et oleme tsüklilises tööstuses, mis pakub erinevaid võimalusi,“ ütles Saetre.
    Maailm naftast sõltuvuses
    Oslo on Teslade pealinn ja seal tänavatel vurab ringi palju elektriautosid. Roheline ja puhas tulevik on ka Statoili huvides, kuid Saetre sõnul on maailm endiselt liiga sõltuv naftast.
    „1% kõigist müüdud autodest maailmas on praegu elektriautod. Kui näiteks homme oleks 50% kõigist müüdud autodest elektriautod, jätkaks nafta tootmine endiselt kasvamist,“ ütles Saetre.
    Brexit ja Trump on tema sõnul maailmamajandusele negatiivse loomuga. „Nii Brexit kui ka Trumpi väljaütlemised näitavad, et globaliseerumine on hoopis tagasi minemas. Meie sektorile on see äärmiselt negatiivne, kuna naftasektor on ülemaailmne ning firmad teevad palju koostööd maailma eri paigus. Meil on kliente igal pool maailma nurgas ja sama võivad ka teised suured naftakompaniid öelda. Kui tekivad uuesti piirid ja tollid maailmamajandusse, muudaks see meie tegutsemise keerulisemaks,“ sõnas Saetre.
    Ta lisas, et toetab Pariisi konventsiooni, mille eesmärk on CO2 gaaside vähendamine. "CO2 hulk peab vähenema ja meie toetame selle maksustamist," ütles Saetre.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.