Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PRFoods kvartalitulemustega rahul
PRFoodsi kalatooted.Foto: Erik Prozes
PRFoods teatas, et esimeses kvartalis vähenes müügikäive jaeturusektoris, kasvas aga HoReCa kui ka hulgimüügisektoris.
Ettevõtte esimese kvartali käive kasvas võrreldes eelmise aasta sama ajaga 3,2% ehk 0,3 miljoni euro võrra, 10,6 miljoni euroni. PRFoods on esimese kvartali müügituluga rahul, kirjutab ettevõte börsiteates.
Grupi tulemust mõjutab endiselt lõhe ja vikerforelli väga kõrge hind. Vikerforelli keskmine hind oli selle aasta esimeses kvartalis 67% kõrgem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Lõhe keskmine hind oli vastavalt 18% kõrgem võrreldes aasta varasemaga.
Suurim ehk 11,6%line käibekasv tuli võrdluses eelmise aastaga kuum- ja külmsuitsutatud tootegrupist. Käive langes kala ja kalafilee tootegrupis 0,3 miljonit euro ehk 5,9% võrra. Muude kalatoodete grupis kasvas käive 0,2 miljonit eurot ehk 13,6%.
2017. aasta esimese kolme kuu müügikäive langes jaeturusektoris 0,9 miljoni euro ehk 16,4% võrra. Müügikäive kasvas aga HoReCa kui ka hulgimüügisektoris, kus kasv jäi kokku 1,2 miljoni euro juurde. HoReCa sektoris oli kasv 26,7% ja hulgimüügisektoris vastavalt 20,9%.
Jaeturusektoris on käive viimase 1,5 aasta jooksul langenud, kuna ettevõte kaotas tooteportfellist mitu Private Labeli toodet. Kuna toorainehind on sel aastal väga volatiilne, ei ole ettevõttel kasumlik jaekettidele omamärgitoodete valmistamisel nii aktiivselt osaleda, sest need on madalama marginaalsusega, teatas PRFoods. Et lõhe ja vikerforelli hind on kõrge, on ka jaeketid vähendanud müügikampaaniaid.
Soomes kasvas käive 2017. aasta esimesel kolmel kuul 0,7 miljonit euro ehk 8,6% võrra. Soome käibe osakaal moodustas kogukäibest 85,2%, kasvades võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kokku 4,2%.
2017. aasta esimese kolme kuu käive kahanes võrrelduna möödunud aasta sama perioodiga Eestis 0,4 miljonit euro ehk 30,4% jagu. Eesti sihtturu käibe osakaal kahanes aastataguse perioodiga võrrelduna 4,4%.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.