Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reitingunumbreid salajas hoidev Netflix pahandab konkurente
Netflix ei avalda, kui palju inimesi selle originaalseriaale vaatab ning see tekitab konkurentides pahameelt, kirjutab Bloomberg.
Möödunud aasta oktoobris toimunud konverentsil kiitis Netflixi sisujuht Ted Sarandos, et hip-hopi draama “The Get Down” on üliedukas. Kaheksa kuud ning 11 osa hiljem teatas Netflix, et sarja tootmisel on kriips peal. Sarnane lugu juhtus ka sarjaga “Sense8”.
Muidugi pole sarjade lõpetamine mingi üllatus ning seda tuleb väga sageli ette. Kui vaatajaid on vähe ning kulud suured, tuleb sarja tootmine lõpetada.
Netflixi teeb võrreldes näiteks telekanalitega eriliseks aga vähemalt kaks aspekti. Esiteks ei pea Netflix pugema reklaamiostjaile, kuna selle sisu on tasuline ning reklaame pole. See tähendab, et Netflix võib anda oma sarjadele ja ka vaatajaile nii-öelda kohanemisaega. Keskkonnal on 100 miljonit tellijat, kellest igaüks maksab kuutasuna kuni 12 dollarit. Kuna nädalareitinguid Netflix ei avalikusta, on seriaalidel võimalus tasapisi vaatajate hinge pugeda. Näiteks “Kaardimaja” alustas äsja viienda hooajaga.
Teine aspekt on aga konkurente silmas pidades veelgi olulisem. Ettevõte ei avalikusta, kui palju inimesi selle sarju üldse vaatab ehk Neflixile ei lange mingit kohustust avalikustada seriaalide “Orange is the New Black” või “Kaardimaja” vaatajanumbreid.
Samal ajal väidab Netflix, et kõik, mis toodetakse, muutub tellijate seas kohe ka hitiks. Nagu eelpool nimetatud sarjadest “The Get Down” ja “Sense8” näha, pole see sugugi nii. Striimingufirma kulutab tänavu oma programmile 6 miljardit dollarit ning toodab 1000 tunni jagu originaalsisu.
Pimedas kobamine
Konkurendid on pahased. 21st Century Foxi juht John Landgraf on Netflixi näiteks korduvalt kritiseerinud ja survestanud seda vaatajanumbreid avaldama.
Analüütikud hindavad, et Netflix kulutab originaalsisule aastas umbes miljard dollarit. Ülejäänud raha ehk siis ligikaudu viis miljardit läheb muude sarjade ning filmide ostmisele ja näitamisele.
Selge on see, et palju raha läheb ka raisku ehk kulud on suuremad kui tulud. Seda on tunnistanud Netflixi originaalsisujuht Cindy Holland.
Majandustulemusi silmas pidades on Netflix lubanud, et jõuab sel aastal viimaks ometi korralikku plussi. Viimastel aastatel on ettevõte jäänud napilt nulli juurde. Samas praeguse seisuga on ettevõtte rahavood ikka veel üsna kesised ning seetõttu kasvab ka Netflxi laenukoormus, et originaalsisu toota suuta. See omakorda annab alust arvata, et Netflix võib tulevikus väga ootamatult sarjad ära lõpetada.
Needham & Co analüütik Laura Martin tõdes, et Netflixi tulevikku silmas pidades on igati täiskasvanulik, kui kahjumiga sarjad ära lõpetatakse. “Ebaõnnestumist tuleks suuta tunnistada. See näitab nii Wall Streetile kui ka sarjade loojatele, missugused sarjad ei tööta,” lisas ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.