Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
7 varjatud sõnumit tuntud brändide logo taga
Millist tähendust kannab autotootja BMW logo tegelikult? Aga Toyota oma?
Väljaanne Business Insider on kokku pannud ülevaate sellest, mis tegelikult peitub tuntud brändide nimede ja logode taga.
BMW
BMW fännidele ei tohiks üllatusena tulla, et tegu on lühendiga Bayerische Motoren Werkest. 1917. aastal rajatud ettevõtte algne idee oli toota (sõja)lennukeid. Versailles’ rahulepingu tõttu see äri lõppes ning seejärel jõudis ettevõte tasapisi neljarattaliste tootmise juurde.
Sinine ja valge märgivad BMW logol Baierimaa lipuvärve ning logol on kujutatud lennukipropellerit. Lisaks Baierimaa värvidele sümboliseerib valve värv lennukipropelleri värvi ning sinine taevast.
Cisco
IT-gigant Cisco kasutab oma logol jooni, mis sümboliseerivad elektromagnetlaineid. Lisaks võib näha, et Cisco logo moodustab justkui San Francisco kuulsa Golden Bridge’i kuju.
Toyota
Jaapani autotootja Toyota logol omavahel põimuvad ovaalsed kujud peaksid sümboliseerima ettevõtte ning tema klientide vahelist usaldust. Kolm ellipsit sümboliseerivad klienti, toodet ning igavesti kestvat tehnoloogilist arengut. Lisaks võib logo silmitsedes näha, et üksteisesse põimuvad ringid moodustavad tegelikult ka Toyota nime.
FedEx
Neile, kes hoolikalt FedExi logo silmitsevad, hakkab kiirelt silma, et tähtede E ja X vahel oleks justkui nool, mis peaks sümboliseerima efektiivsust ning edasipürgimist.
Toblerone
Šveitsi šokolaaditootja Toblerone mäge kujutavat logo peab veidi aega silmitsema, et märgata sellesse peidetud tantsivat karu. See omakorda sümboliseerib Berni linna, kohta, kus Toblerone asutati. Et Bern tähendab tõlkes aga “karude linna”, on üsnagi loogiline, et mesikäpp ka logo sisse peidetud on.
VAIO
Kuigi Sony jättis VAIOga juba mõni aeg tagasi hüvasti, tähendab selle loogeline logo ühendust analoogse ning digitaalse tehnoloogia vahel.
Yamaha
Jaapani ettevõte Yamaha asutati 1887. aastal ning algselt valmistas ettevõte klavereid ning oreleid. Ettevõtte algne nimi oli muuseas Nippon Gakki Co.
Kuigi Yamaha toodab tänapäeval väga laia valikut tooteid, moodustab ettevõtte logo endiselt kolm heliharki, mis moodustavad firma kolm sammast: tehnoloogia, tootmine ning müük. Lisaks ei ole ettevõte unustanud muusikat ning kolme heliharki võib tõlgendada ka kui meloodiat, harmooniat ning rütmi.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.