Tööjõukulud kurnavad Kaubamaja

15. juuli 2017, 11:00
Raul Puusepp
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170715/BORS/170719828/AR/0/AR-170719828.jpg

Tallinna Kaubamaja on selverite ja autosegmendi toel jõudsalt käivet kasvatanud, kuid tööjõukulude suurenemine ei lase sellel puhaskasumiks muunduda.

Tarbijate kindlustunne ja palkade kasv toetasid Tallinna Kaubamaja majandustulemusi: grupi teise kvartali müügitulu kasvas mullusega võrreldes 9,4 protsenti, 164,6 miljonile eurole. Samas suurusjärgus suurenes ka esimese poolaasta müügitulu, 315,3 miljonile eurole. Poolaasta puhaskasumiks kujunes aga 8,6 miljonit eurot, mida on sama palju kui aasta varem.

Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp kommenteeris börsiteate vahendusel, et puhaskasumit mõjutas eelkõige dividendimakse: möödunud aastal tuli sellelt esimeses kvartalis maksta riigile tulumaksuks 5,2, sel aastal 6,4 miljonit eurot. Analüütikud pole aga rahul.

Analüütikute hinnangul pärsib kasumlikkust tööjõukulude kasv. LHV analüütik Shana Gavron nentis, et Tallinna Kaubamaja tulemustes jäädi ka selles kvartalis kahetisele arvamusele. "Meil oli taas väga hea meel tulemuste üle, mis puudutavad supermarketeid ja autosegmenti, usume, et kontsern suudab jätkata tugevama [turu]positsiooni arendamist. Aga kuigi ettevõte näitas tugevat müügikäibe kasvu, jäi puhaskasum meie kümne miljoni eurosele prognoosile alla, see oli 8,6 miljonit ehk 1,4 miljonit prognoositust vähem," kommenteeris Gavron.

Analüütiku hinnangul võib napi puhaskasumi taga näha personalikulude kasvu. "See oli üks pettumusi, arvestades seda, kui hea tulemuse nad müügiga tegid," lisas Gavron.

Äge konkurents veebipoes

Kõige edukamateks segmentideks pidas Raul Puusepp esimesel poolaastal automüügi ja selverite kõrval e-poodi, kus käive viimase aastaga võrreldes kahekordistus. Väike tõrvatilk meepotis oli Tartu Lõunakeskuse remont – ilma selleta oleks kaubamajade müügitulu 48,1 miljonist eurost suuremaks kujunenud.

Probleeme näeb Puusepp jalatsi- ja iluturu suures konkurentsis: globaalne e-kaubandus paneb Kaubamaja võistlema kogu maailma poodide ja hindadega. Samuti jätkus langus jalatsimüügis, kus pikalt kestnud jahe ilm ning vähenenud kaupluste arv kahandasid müügitulu möödunud aasta omaga võrreldes 7,1 protsenti, 5,4 miljonile eurole.

Swedbanki Baltikumi aktsianalüüsi juht Marek Randma sõnul ületas Tallinna Kaubamaja käive nende ootusi: prognoositud 7 protsendi ehk 161,2 miljoni euro asemel kasvas see 9 protsenti, 164 miljoni euroni.

Seevastu ärikasumist ootas Swed kaheksaprotsendist kasvu, aga see jäi 12,1 miljoni euroga 4 protsenti prognoositule alla. Puhaskasumist loodeti seitsmeprotsendist kasumihüpet, kuid 8,6 miljoni eurone tulemus jäi kuus protsenti panga ootustele alla.

Aasta algusest üle 11 protsendi tõusnud Kaubamaja aktsia pöördus pärast majandustulemuste avalikustamist 0,7% miinusesse ja kauples 9,67 euro juures.

 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. July 2017, 12:57
Otsi:

Ava täpsem otsing