Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas Warren Buffetti osalusega Hiina elektriautode tootja ohustab Teslat?
Hiina elektriautode tootja BYD, kuhu on investeerinud ka investeerimisguru Warren Buffett, kinnitab üha kindlamalt kanda USAs.
BYD Motorsi president Stella Li tõdes CNBCle antud intervjuus, et järgmisel kuul tahetakse tootmishoonega ühele poole saada. BYD plaanib tootmisüksusse palgata 700 uut inimest ning praeguse plaani järgi peaks tehas hakkama aastas tootma umbes 1500 elektrimootoriga raskeveokit. Lisaks hakkab BYD tasapisi laiendama ka oma tootmisprofiili, mis tähendab, et mõne aasta pärast võivad tehastest hakata välja vurama ka kahveltõstukid ning veokid.
Investoreid huvitab aga mõistagi see, kas ja millal võiks BYDist saada Teslale konkurent. Olgu öeldud, et tootmismahu poolest on Hiina ettevõte USA omast ammugi ees: kui Tesla tootis eelmisel aastal 76 000 sõidukit, siis BYDi tulemused jäid juba 100 000 juurde.
Li märkis, et BYDi fookus pole suunatud üksnes California osariigile – elektrimootoriga töötavaid linnaliinibusse ning suuremaid sõidukeid vajavad ka teised osariigid. Li sõnul on BYD saanud tellimusi näiteks Facebookilt, Stanfordi Ülikoolilt ning California Ülikoolilt. “Meie kliendibaas on laienemas erinevatesse valdkondadesse,” ütles Li.
BYD ei peatu aga üksnes USAs. Ettevõte on sihikule võtnud juba ka Ladina-Ameerika turud, kuhu praeguse seisuga eksporditakse busse.
Li märkis, et USA investorid ja ka kliendid näidanud mõningast umbusku Hiina ettevõttesse. Kardetakse, et firma läheb varsti hingusele ega ole seega pikaaegne ja püsiv partner. “Nüüd on asjad palju lihtsamad,” tunnistas ta ja lisas, et BYD on maailma üks suuremaid akutootjaid ning annab oma toodetele 12aastase garantii. “Üha enam inimesi näeb BYDi globaalse ettevõttena. Me demonstreerime oma tehnoloogiat ikka ja jälle. Kui alguses olid inimesed hirmul, et kuidas tehnoloogia vastu peab, siis nüüd on see aina paremaks ja kindlamaks saanud,” kiitis Li.
Buffett nägi kõike ette?
Investeerimisguru Warren Buffett investeeris BYDi juba palju aastaid tagasi. Aastal 2008 kirjutas CNBC, et Buffetti Berkshire Hathaway on ostnud 10% suuruse osaluse BYDis. Reuters spekuleeris toona, et Buffett võis osta BYDi aktsiaid, kuna nood olid Hongkongi börsil hiljaaegu suurelt kukkunud. Kui 2008. aasta septembris jäi hind 8,40 Hongkongi dollari juurde, siis 2007. aasta oktoobris olid need aga 20 dollari ringis. Olgu öeldud, et praegu on ettevõtte aktsia hind 50 Hongkongi dollari juures.
Daiwa Capital Markets on BYDi positsiooni Hiinas hinnanud heaks, arvestades, et Hiina võimud on üha suuremat rõhku panemas loodussõbralikele ettevõtetele ning tehnoloogiatele, kirjutab Forbes.
Hiinlaste üldine suhtumine elektriautodesse näib olevat väga soe. Portaal Financial Review kirjutas selle aasta jaanuaris, et Hiina autoturul on suisa elektriautode buum. Nimelt olla seal elektrimootoril töötavat neljarattalist odav osta ning kuna inimesed liiklevad valdavalt linnas, ei häiri kedagi, et ühe laadimisega saab sõita vaid 100 kilomeetrit.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.