Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ülevaade: autotootjate teise kvartali majandustulemused
Sel nädalal on laekunud tuntud autotootjate majandusaruandeid, mis on pakkunud investoritele nii meelehärmi kui ka rõõmu.
Daimler AG
Mercedes-Benzi autosid müüdi rohkem ja see kergitas Daimleri tegevuskasumit teises kvartalis ligi 15%. See oli kergelt vähem, kui analüütikud oleks oodanud, kirjutas Reuters. Daimleri maksu- ja intressieelne kasum kasvas teises kvartalis 3,74 miljardi euroni, mis oli 70 miljoni võrra vähem, kui analüütikud eeldasid.
Mercedes-Benz Cars müüs teises kvartalis 595 200 autot, suurt tuge andis Hiina, kus nõudlus kasvas 28%. Hästi läksid peale uued E-klassi masinad.
Daimler AG aktsia reageeris tulemustele malbelt – aktsia tõusis Frankfurdi börsil 0,03%. Üldiselt on Saksa autotootjate aktsiad viimastel päevadel olnud punased, kuna Euroopa Komisjon uurib koos Saksamaa konkurentsiametiga väiteid, et suured Saksamaa autotootjad on 1990. aastatest saadik kartellikoostööd teinud.
PSA Group
Peugeot' ja Citroeni tootja PSA Groupi käive ja kasum esimesel poolaastal kasvasid ja analüütikud poleks nii head kasumlikkust oodanud, kirjutas Reuters.
PSA käive kasvas 5% ehk 29,17 miljardi euroni ja puhaskasum kasvas 3,6%, 1,26 miljardi euroni. Autotootja tegevusmarginaal tõusis 0,5 protsendipunkti ehk 7,3 protsendini. See on ettevõtte ajaloo kõige kõrgem tase.
Ettevõte on 2014. aasta madalseisust oodatust kiiremini taastunud. Veel kolm aastat tagasi seisis PSA Group silmitsi pankrotiga, millest pääsemiseks oli vaja Prantsusmaa valitsuse abi. Nüüd aga prognoosib ettevõte oodatust uhkemat kasvu Euroopas, Lõuna-Ameerikas ja Venemaal. Aasta lõpus võtab PSA Group General Motorsilt üle Opeli.
Tulemuste peale tõusis PSA aktsia Pariisi börsil 5,64% ja kauples 19,11 euro piiril.
Hyundai
Hyundai Motor teavitas täna investoreid viie aasta madalaimast teenitud kasumist kvartalis, mis oli analüütikute poolt oodatust oluliselt väiksem. Samuti teatas autotootja aasta teisel poolel esinevatest väljakutsetest Hiina turul ning vähenevast nõudlusest Ameerikas, vahendab Reuters
Hyundai Motor teatas täna viie aasta väikseimast kvartalikasumist, mis pettis ka analüütikute ootusi. Autotootja märkis, et teisel poolaastal on oodata raskusi Hiinas ja väheneb nõudlus Ameerikas, kirjutas Reuters.
Suuruselt maailma viies autotootja on lootnud, et Hiinas suudetakse kasumlikkust parandada, kuid praegu ei viita sellele ükski märk. Ameerikas, mis on Hyundai suuruselt teine turg, on aga sportmaasturite turgu konkurentidele kaotatud.
Täna tõusis Hyundai aktsia 1,37%.
Volvo
Rootsi autotootja Volvo avaldas eelmisel nädalal teise kvartali majandustulemused, mis olid prognoositust pisut paremad. Tegevuskasum kasvas 8,54 miljardi Rootsi kroonini, mida oli 60 miljoni võrra rohkem, kui eeldatud. Eelmise aasta teises kvartalis oli sama arv 6,13 miljardit Rootsi krooni.
Teise kvartali tulemuste peale tõusis Volvo aktsia Stockholmi börsil 5,24%.
General Motors
Täna avaldas General Motors teise kvartali tulemused, kust ilmnes puhaskasumi 58protsendiline vähenemine. See oli tingitud ettevõtte taandumisest Euroopast ja teistelt ülemere turgudelt, kirjutas The Wall Street Journal.
Ajavahemikus aprill–juuni saavutas ettevõte 1,7 miljardi dollari suuruse puhaskasumi. Eelmise aasta samas kvartalis oli puhaskasum 2,9 miljardit dollarit.
USA suurima automüüja tegevuskasum aktsia kohta oli 1,89 dollarit, mis oli analüütikute eeldatud summast 20 senti suurem. Tegevuskasumi arvestusest jäeti välja General Motorsi Euroopa Opeli äri tulemused, kuna see müüakse aasta lõpus Peugeot'le.
Tegevustulu kukkus 4%, 3,7 miljardi dollarini. Langus oli tingitud sõiduautode tootmismahu kärpimisest Ameerikas.
Ettevõtte tootmisnumbrid ja varud olid keskmisest suuremad, sest GM tootis esimesel poolaastal palju sõidukeid ette. Nimelt läheb USAs suur hulk tehaseid remonti. GM finantsjuhi Chuck Stevensi sõnul väheneb tootevaru aasta lõpuks. Ta lisas, et sügis on tavaliselt ettevõttele kasumlik hooaeg, kus müüakse rohkem firmale tulusaid veokeid.
Barclays Capitali analüütik Brian Johnson hoiatas, et järgmine aasta võib GMile keeruline tulla, kui ei suudeta kukkuva autoturuga rinda pista.
General Motorsi kasum Hiinas oli 500 miljonit dollarit; Hiinas on suur käibekasv luksusautode müügis. Lõuna-Ameerikas aga suutis autotootja vähendada kahjumit 118 miljonilt dollarilt 23 miljonile dollarile.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.