Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink näitas tublit kasvu

    Täna avaldas Tallink teise kvartali ja poole aasta majandustulemused, kus ettevõte teatas suurenenud puhaskasumist, müügitulust ja reisijate arvust.

    Ettevõte teatas, et teises kvartalis vedasid Tallink ja tema tütarettevõtted kokku 2,6 miljonit reisijat, mida on 6,8% võrra rohkem kui eelmise aasta samal ajal.
    Kontserni teise kvartali käive kasvas 6% võrra ja oli 259,9 miljonit eurot. Teise kvartali kulumieelne ärikasum (EBITDA) kasvas 35,1% ja oli 48,9 miljonit eurot (mullu teine kvartal: 36,2 miljonit eurot), puhaskasum kasvas 83,2% võrra ja oli 17,9 miljonit eurot (mullu: 9,8 miljonit eurot).
    Müügitulu
    Eesti ja Soome vaheliste laevaliinide teise kvartali müügitulu kasvas mullusega võrreldes 3%. Käibe kasvu toetas suurem reisijate arv ja transporditud kaubaveoühikute arv, mis saavutati tänu liinile lisatud veomahule. Jaanuari lõpus alustas uus LNG-l töötav kiire reisilaev Megastar Tallinna–Helsingi liinil Tallink Shuttle teenuse opereerimist koos reisilaevaga Star, asendades reisilaeva Superstar. Uus laev mahutab ligikaudu 40% rohkem reisijaid ja autodeki mahutavus pea kahekordistus võrreldes asendatud laevaga. 
    Kasum
    Kontserni teise kvartali brutokasum kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 11,0 miljoni euro võrra ja oli 59,3 miljonit eurot, kulumieelne ärikasum (EBITDA) kasvas 12,7 miljoni euro võrra ja oli 48,9 miljonit eurot.
    Teise kvartali kasumlikkust mõjutasid lihavõttepühade liikuvusest tulenev suurem reisijate arv, lisandunud veomahud, optimaalsemad opereerimiskulud Tallinna–Helsingi liini kolme laevaga opereerimisest kuid ka eelmise aasta sama ajaga võrreldes suuremad kütusekulud.
    Teise kvartali neto finantskulu vähenes kokku 1,4 miljoni euro võrra. Intressikulud olid eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,7 miljoni euro võrra madalamad ning valuuta- ja intressi tuletisinstrumentide ümberhindlustest saadi 0,3 miljoni euro võrra väiksem finantskulu.
    Teise kvartali kuludes on kajastatud dividendide tulumaksu kulu summas 4,1 miljonit eurot, eelmise aasta samal ajal oli tulumaksukulu 0,3 miljonit eurot.
    Kontserni teise kvartali maksude-eelne kasum rohkem kui kahekordistus võrreldes eelmise aasta sama ajaga ja oli 22,0 miljonit eurot. Auditeerimata puhaskasum oli teises kvartalis 17,9 miljonit eurot ehk 0,027 eurot aktsia kohta. Eelmise aasta sama perioodi puhaskasum oli 9,8 miljonit eurot ehk 0,015 eurot aktsia kohta.
    Finantsseisund
    Kontserni netovõlg vähenes teises kvartalis 37,2 miljoni euro võrra ja oli kokku 653,7 miljonit eurot. Netovõla ja EBITDA suhe oli teise kvartali lõpu seisuga 4,3.
    Kontserni kogulikviidsus, raha ja kasutamata krediidilimiidid olid teise kvartali lõpus 92,2 miljonit eurot (mullu samal ajal 123,6 miljonit eurot), mis hõlmab 82,0 miljonit eurot (mullu 92,3 miljonit eurot) raha ja 10,2 miljonit eurot (mullu 31,1 miljonit eurot) kasutamata krediidilimiite. See tagab kindla finantspositsiooni jätkusuutlikuks opereerimiseks, kirjutas ettevõte börsiteates.
    Käekäik eri liinidel
    Eesti-Soome vaheliste laevaliinide teise kvartali segmendi tulemus kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes 24,7% võrra ja oli 19,8 miljonit eurot, kasv tuleneb peamiselt uue Shuttle kiirlaeva Megastar lisandumisest. Alates veebruarist ei prahita enam kiiret reisilaeva Superstar ja kontsernil ei ole enam prahtimiskulu.Soome-Rootsi vaheliste laevaliinide teise kvartali müügitulu kasvas 4,8%, võrreldes eelmise aasta sama ajaga, müügitulu kasvu toetas 7,1% võrra suurem liinidel teenindatud reisijate arv. Transporditud kaubaveoühikute arv kasvas teises kvartalis 2,4% võrra. Segmendi teise kvartali tulemus kasvas 6,4 miljoni euro võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja oli 9,4 miljonit eurot.Eesti-Rootsi vaheliste laevaliinide teise kvartali müügitulu kasvas 5,6%, võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Müügitulu kasvu toetas 6,8% võrra suurem liinidel teenindatud reisijate arv. Transporditud kaubaveoühikute arv kasvas teises kvartalis 2,8% võrra. Segmendi teise kvartali tulemus vähenes 12,5% võrra, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja oli 3,7 miljonit eurot.Läti-Rootsi vahelise laevaliini tulu kasvas 55,7%, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja transporditud kaubaveoühikute arv kasvas 59,3%. Segmendi teise kvartali tulemus vähenes ja oli –0,6 miljoni eurot, alates detsembrist 2016 opereerib liinil kaks laeva võrreldes ühe laevaga eelmise aasta teises kvartalis.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.