Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks investorid USA naftatootjate vastu huvi kaotavad?

    Tööline naftaväljalFoto: Bloomberg

    USA naftatootjate toodang jätkab kiiret kasvamist, ent investorite huvi nende ettevõtete vastu võib väga kiirelt kaduda.

    USA päevane naftatoodang kasvas eelmisel nädalal 9,5 miljoni barrelini, mis on nädal varasemaga võrreldes 79 000 barrelit enam. See tähendab, et USA naftatoodang on viimase kahe ja poole aasta tipus. Ja kuigi nafta hind on sel aastal üsna kõikuv, on USA naftatootjad pea eranditult igal nädalal toodangut suurendada suutnud.
    Märkimisväärne on, et kuigi USA naftatootjate puhul eeldatakse, et nende tootmise omahind on kõrgem kui näiteks Lähis-Ida riikide naftagigantidel, siis tegelikult on ka ameeriklased suutnud tootmist odavamaks saada. Ehk siis: isegi kui barrel maksab 40 dollarit, püsivad tootjad väikses kasumis.
    Portaal Oilprice kirjutab, et keskmiselt peaks barrel siiski maksma 50-55 dollarit, et USA naftatootjad kasumis oleksid. Ja see on ka põhjus, miks investorid ettevõtete tulemusi jälgivad ning ostma ei kiirusta.
    Peamised probleemid
    USA naftatootjate puhul saab välja tuua peamised probleemid, millest investorid juhinduvad, kui analüüsivad oma kasumivõimalusi. Oilprice vahendab, et kõigepealt pole USA naftatootjad suutnud saavutada efektiivsust nii-öelda pikas perspektiivis. See tähendab, et paljud kärped, mille võiks kirjutada efektiivsuse arvele, on tegelikult tingitud näiteks sellest, et töötajaid lastakse lahti või nende palka vähendatakse. See ei tähenda otseselt, et tootmine ise on odavamaks ja efektiivsemaks muutunud. Kuna naftaturul on olukord läinud kitsamaks, siis on ka teenused ning vajalikud materjalid, näiteks frakkimiseks vajalik liiv, odavnenud. Seegi tuleneb turu praegusest seisukorrast ning võib kiiresti muutuda, kui nafta hind peaks tõusma hakkama.
    Teise probleemina saab tuua välja nafta hinna. Citigroupi hiljuti avaldatud raportis seisab, et WTI toornafta keskmine hind ei kerki üle 52 dollari barrelist enne aastat 2020.
    Kolmanda probleemi võib aga kokku võtta lihtsalt kui laristamise. Selgub, et USA naftatootjad raiskavad meeletult raha, et naftakohti avastada ning sageli lahkuvad võimalikust puurimiskohast tühjade kätega.
    Wall Street ootab
    USA naftatootjate puhul on selge, et tootmine on kallis ning selle jaoks on ettevõtted palju laenu võtnud. Paljude firmade laenukoorem aina kasvab ning investorid arutlevad, kas laene tulevikus ka tagasi maksta suudetakse. Seetõttu saab praegust süsteemi kirjeldada kui kasvu enne kasumit. Kuhu kasvutase aga jõuda võiks, et ettevõtted investoreile atraktiivseks muutuks, on küsitav.
    Näib, et kasv enne kasumit mudel oleks hoopis jätkusuutlikum ning edukam, kui analüütikute seas valitseks mingigi konsensus, et musta kulla hind hakkab tulevikus tõusma. Kui hind taastuks näiteks 70 dollarile barrelist, oleks kasum vägagi magus, kirjutab portaal Oilprice.
    Nädalapäevad tagasi kirjutas väljaanne Forbes loo sellest, mis võiks USA naftabuumile saatuslikuks saada. Näib, et peamiseks märksõnaks on investorite huvi. Forbes kirjutab, et USA naftabuum on natuke võrreldav Silicon Valley sündroomiga, mis tähendab, et keskendutakse kasvule ja mitte kasumile. Kui investorite huvi aga otsa saab, ongi USA naftabuumiga kööga: investorid ei jõua ära oodata, millal äri kasumit hakkab tootma ning siis ei päästa enam ka tugevad kasvunumbrid.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.